Tinklalapio logotipas
Grįžti

Patarimai mokytojams: paprasti būdai suaktyvinti mokinius pamokoje
event 2015-03-09 domain Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Patarimai mokytojams: paprasti būdai suaktyvinti mokinius pamokoje

pagal Živilę Barkauskaitę Lukšienę, pedagogę, seminarų pedagogams apie interaktyvaus mokymo(-si) strategijas lektorę.

  • Mokiniai noriai ir aktyviai įsitraukia ir dalyvauja pamokose, kai mokytojas pradeda pamoką neįprastai – kitaip, negu kiekvieną dieną. Sužadinus mokinių smalsumą, sudominus juos netikėtais dalykais, jie mielai įsitraukia ir  į tolesnį mokytojo sumanytą veiksmą.

  • Pamokos pradžioje reikėtų vengti sunkių, akademinių dalykų, pavyzdžiui namų darbų ar žinių tikrinimo, sukuriant sunkaus darbo atmosferą, o mokytoją paverčiant  baimę keliančiu prižiūrėtoju. Baimė kausto mąstymą, slopina norą galvoti, kurti.

  • Pamokos pradžia turėtų vežti, skatinanti įsitraukti ir dalyvauti per vienokią ar kitokią veiklą. Demokratiška ir kūrybiška pradžia įgalina mokinį tapti aktyviu mokymo (-si) proceso dalyviu: keliančiu tikslus ir jų siekiančiu, vertinančiu savo pažangą.

  • Mokytojas turėtų taikyti aktyvaus mokymosi metodus, pažadinančius ir sužadinančius vaikus vaiko mąstymą. Tai galima padaryti, naudojant metodus-žaidimus, tokius, kaip: „nebaigti sakiniai“, „ką aš žinau ir ką noriu sužinoti“, „ką prisimenu“ ir panašiai. 

Daugiau informacijos apie  aktyvinančius ir dėmesį sutelkiančius metodus bei jų taikymą  – seminare „Aktyvinantys ir dėmesį sutelkiantys metodai: pasirengimas mokytis“, kurio dalyviai  gilinsis į mokinius aktyvinančius  metodus, kalbės apie jų naudą, tikslus, taikymo variacijas ir galimybes pritaikyti skirtingose pamokose. Taip pat  pa(si)rinks metodų, tinkančių dėstomų dalykų pamokoms, nagrinės praktinių pamokų pavyzdžius.

Seminaras rengiamas kovo 18 d. (trečiadienį) 10 val. Lietuvos vaikų ir jaunimo centre, Konstitucijos pr. 25, Vilnius.

Daugiau informacijos ir registracija – čia.