Tinklalapio logotipas
Grįžti

balsas.lt: Po pokalbių su moksleiviais – naujos verslo idėjos
event 2015-03-25 domain Švietimo informacinių technologijų centras

balsas.lt: Po pokalbių su moksleiviais – naujos verslo idėjos
Šiuolaikinis verslas domisi ne tik dabartinių klientų poreikiais – norėdamos užsitikrinti spartų verslo tobulėjimą ir konkurencinį pranašumą įmonės vis dažniau domisi ir poreikiais tų žmonių, kurie klientais taps dar tik po 5 ar daugiau metų.
 
Todėl siekdamos gauti naujų verslo idėjų bendrovės vis dažniau domisi moksleivių gyvenimo būdu, nes jų poreikiai šiandien dažnai pasako, kokia rinka gali būti po kelių metų, – apie tai pasakoja tarptautinio prekybos tinklo „Studio Moderna“ regiono vykdančioji direktorė Baltijos šalims Rita Janušauskaitė.
 
„Daugelis įmonių šalyje jau prieš ilgą laiką pradėjo sekti gyventojų poreikius ir siūlyti prekes ir paslaugas pagal tai, ko reikia klientams. Tačiau šiandien vis daugiau įmonių seka ir net būsimų klientų, tarp jų ir moksleivių, poreikius.
 
 Nors jauni žmonės dar neturi perkamosios galios ar šeimoje nepriima sprendimo pirkti, verslui vis tiek svarbu susipažinti su moksleivių gyvenimo būdo įpročiais, stiliaus suvokimu, kokybės vertinimu, socialinių tinklų ar reklamos poveikiu, nes taip galima nuspėti, kokie klientai bus po 5 ar daugiau metų, ir tinkamai pasiruošti pokyčiams“, – pasakojo „Studio Moderna“ regiono vykdančioji direktorė Baltijos šalims Rita Janušauskaitė.
 
Geriausias būdas stebėti – bendrauti gyvai
 
Pasak R. Janušauskaitės, geriausia su būsimais klientais bendrauti tiesiogiai: „Tyrimai ne visada atskleidžia realią esamą situaciją, todėl daugiausiai iš jaunų žmonių galime išmokti tiesiog su jais bendraudami. Aš pati dalyvauju profesinės savanorystės iniciatyvos „Kam to reikia?!” veiklose, kur moksleiviams pasakoju apie savo darbą, o tuo pačiu pamatau, kas jiems svarbu“, – tęsė R. Janušauskaitė.
 
„Studio Moderna“ vadovė taip pat sakė, kad bendraujant su vaikais galima pamatyti, kad moksleivių TV reklama taip nesudomina, kaip sudomina vyresniuosius gyventojus, jiems neaktualu brangesnės, investicinę prasmę turinčios prekės.
 
Vaikai tiesiog dar nežiūri taip strategiškai į ateitį, todėl jiems aktualesni pigesni „čia ir dabar“ sprendimai“. Pasak R. Janušauskaitės, taip galima sužinoti ne tik, kokie bus būsimi pirkėjai, bet ir kokie bus būsimi darbuotojai, nes vaikų vertybės ir įsitikinimai rodo, kaip po kelių metų keisis ir darbo rinka.
 
Kviečia įmones bendrauti su moksleiviais
 
Apie įvairius darbo rinkos pokyčius bei moksleivių lūkesčius įmonės daugiau gali sužinoti šių metų balandžio 27-30 dienomis, kuomet profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ kartu su „Lietuvos Junior Achievement“ programa rengia Jaunojo kolegos savaitę.
 
„Kam to reikia?!“ direktorė Živilė Drėgvaitė pasakoja, kad įmonės visoje Lietuvoje kviečiamos priimti moksleivius pas save į vidų, kad vaikai praleistų dieną su įvairių profesijų atstovais. Renginių ciklo tikslas yra padėti moksleiviams susipažinti su darbo rinka patiems, kad vėliau galėtų priimti apgalvotus karjeros sprendimus. O bendrovės dažnai nori susipažinti su vaikais, kad galėtų pristatyti savo įmonę bei veiklą ir, tuo pačiu, daugiau suprastų apie būsimuosius darbuotojus ir klientus“, – sakė Ž. Drėgvaitė.
 
„Kam to reikia?!“ yra iniciatyva, prie kurios prisijungę organizacijų atstovai visoje Lietuvoje padeda mokiniams sužinoti apie skirtingas profesijas bei karjeros galimybes.
 
Savo sričių profesionalai važiuoja į mokyklas pasakoti apie savo profesijas, priima mokinius į savo darbą vienai dienai „šešėliauti“ arba pasikviečia į ekskursiją įmonėje ar organizacijoje pamatyti, kuo gyvena ir ką veikia viena ar kita įmonė ar įstaiga. Prieš trejus metus šią programą inicijavo „Swedbank“ ir „Omnitel“, o šiandien prie jos prisijungusios daugiau nei 350 įmonių bei 860 mokyklų. Visi, kuriems rūpi vaikų pasirinkimai, gali prisijungti prie „Kam to reikia?!“ spausdami www.kamtoreikia.lt