Tinklalapio logotipas
Grįžti

Projekto „Lyderių laikas 2“ teisininkai pasidalino įžvalgomis ir rekomendacijomis dėl mokyklų savarankiškumo stiprinimo
event 2015-04-03 domain Švietimo aprūpinimo centras

Projekto „Lyderių laikas 2“ teisininkai pasidalino įžvalgomis ir rekomendacijomis dėl mokyklų savarankiškumo stiprinimo

2015 m. kovo 31 dieną Švietimo ir mokslo ministerijos Kolegijų salėje vyko projekto „Lyderių laikas 2“ švietimo teisinio reglamentavimo ir politinio konteksto 2014 m. analizės bei rengiamų su švietimo lyderystės plėtote ir mokyklų savarankiškumo stiprinimu susijusių teisės aktų projektų pristatymas-viešoji konsultacija. Kviečiame diskutuoti projekto teisininkų rekomendacijas ir pasiūlymus mūsų virtualiame forume!

Pradėdama renginį, projekto partnerio „Mokyklų tobulinimo centro“ direktorė Eglė Pranckūnienė pabrėžė, jog viena iš projekto „Lyderių laikas 2“ labai svarbių veiklų – nuolatinė refleksija stebint teisinį Lietuvos švietimo kontekstą, t.y. kiek teisinis reglamentavimas, priimami teisės aktai prisideda prie švietimo lyderystė plėtros. „Projektas „Lyderių laikas 2“ turi grupę žmonių, kurie nuolat analizuoja situaciją, teikia pasiūlymus, rengia įvairias rekomendacijas teisės aktams. Ši veikla yra ganėtinai problemiška dėl to, kad į teisinį kontekstą žiūrima per švietimo lyderystės, mokyklų savarankiškumo prizmę. Be to, dažnai keičiantis politiniam kontekstui, būna situacijų, kai tam tikros idėjos nėra labai priimtinos. Tačiau savo darbe mes remiamės baziniais dokumentais (tokiais kaip Valstybinė švietimo strategija), nes juose yra išsakytos pačios svarbiausios nuostatos ir tam tikra Lietuvos švietimo orientacija į švietimo lyderystę, mokyklų savarankiškumą“, – sakė E. Pranckūnienė.

2014-ųjų metų teisinio reglamentavimo ir politinio konteksto analizė buvo atlikta šiek tiek kitaip nei ankstesnės. 2012 ir 2013 metais buvo analizuojami tik patys dokumentai, o 2014-aisiais prie įprastos dokumentų analizės prisidėjo ir kokybinis tyrimas, atskleidžiantis, kaip į tam tikras idėjas žiūri pati švietimo bendruomenė.

Mokyklų savarankiškumo siekių ir perspektyvų teisinės aplinkos tyrimo“ tikslas – apžvelgti savarankiškumo suvokimą bei savarankiškos veiklos principų raišką mokyklose.

Tyrimas buvo atliktas 2014 metų spalio–lapkričio mėnesiais, taikant struktūruotos apklausos metodą. Dalyvavimas tyrime buvo laisvanoriškas, garantuojant visiems tyrimo dalyviams anonimiškumą ir jų išsakytų minčių perteikimo ir apibendrinimo tikslumą. Tyrimo metu buvo apklausti 37 mokyklų bendruomenių nariai (mokyklų tarybų nariai, mokyklų vadovai, mokytojai, tėvai).

Svarbu pažymėti, kad mokyklos savarankiškumą tyrėjų grupė apsibrėžia kaip mokyklos teisę ir gebėjimą savarankiškai, nepažeidžiant nustatytos tvarkos, priimti sprendimus, vykdyti veiklą bei prisiimti atsakomybę už veiklos rezultatus.

„Mokyklų savarankiškumo siekių ir perspektyvų teisinės aplinkos tyrimas“ buvo suskirstytas į keletą dalių, kurių kiekvieną renginyje pristatė ir savo rekomendacijas pateikė vis kitas projekto darbo grupės narys.

Visą renginio medžiagą, skaidres, garso įrašą, nuotraukas rasite ČIA.

Kviečiame diskusijai! 

Rekomenduojame ir labai kviečiame peržiūrėti renginio skaidres, išklausyti garso įrašą, peržvelgti švietimo teisinio reglamentavimo ir politinio konteksto 2014 m. analizę bei pareikšti savo nuomonę diskutuojamais klausimais projekto virtualiame forume. Jūsų pastabos mums labai svarbios!

www.lyderiulaikas.smm.lt