Tinklalapio logotipas
Grįžti

Veidrodis: Kauno technologijos universitete paskelbti ir apdovanoti jaunieji programuotojai
event 2015-04-14 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Aktualijos

Veidrodis: Kauno technologijos universitete paskelbti ir apdovanoti jaunieji programuotojai

Pastaraisiais metais vis daugiau jaunimo domisi tiksliaisiais mokslais, kurie ne vienam atvėrė duris ne tik į savęs pažinimą, bet ir į karjeros aukštumas, nuolatines galimybes tobulėti. Techniškųjų mokslų, ypač informacinių technologijų, aktualumą rodo ne tik vis dažnesnis pasirinkimas laikyti šių disciplinų valstybinius egzaminus, kasmet augantis šių sričių studentų skaičius, bet ir neformalių ugdymo įstaigų, kuriose jau nuo mažens galima orientuotis į savo būsimą profesinę kryptį, paklausa. Kaip tik tokias galimybes turi mažieji KTU Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos (KTU JKM) moksleiviai, kuriems yra sudarytos puikios sąlygos susipažinti su naujausiomis informacijos komunikacijos technologijomis, virtualiomis mokymosi aplinkomis bei robotizuotomis sistemomis, kurios mokymosi procesą paverčia patraukliu bei užburiančiu nuotykiu.

Augantį susidomėjimą informacinėmis  technologijomis  puikiai atskleidė ir tai, kad šiemet jau penkioliktąjį kartą vykusiuose KTU Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos kartu su LR ŠMM Švietimo informacinių technologijų centru (ŠMM ITC) bei Vilniaus kompiuterininkų akademija (VKA) organizuotuose LOGO konkurse ir olimpiadoje dalyvavo rekordiškai daug – 240 pirmų-dešimtų klasių moksleivių. Šis kasmetinis renginys skatina moksleivių domėjimąsi programavimo priemonėmis, padeda ugdyti moksleivių kūrybiškumą, algoritminę mąstyseną ir saviraišką.



Balandžio 11 dieną konkurso bei olimpiados dalyviai buvo pakviesti į iškilmingą LOGO 2015 uždarymo šventę, kuri vyko Kauno technologijos universiteto E. mokymosi technologijų centro vaizdo konferencijų salėje. Gausus moksleivių būrys su tėveliais bei mokytojais atvyko iš įvairių Lietuvos kampelių: Klaipėdos, Pasvalio, Telšių, Jonavos, Plungės. „Jaučiu, kad jūs visi esate teisingame kelyje, ruošiatės tapti gerais specialistais. Kiekvienais metais tūkstančiai absolventų eina į darbo biržą, tuo tarpu tiksliųjų mokslų studentams jau nuo pirmųjų kursų sudaromos sąlygos ir dirbti, ir mokytis“ – renginio pradžioje kalbėjo  KTU JKM vadovė Danguolė Rutkauskienė taip dar labiau pabrėždama technologinių mokslų pranašumą bei svarbą. Taip pat vadovė akcentavo merginų domėjimąsi informacinėmis technologijomis ir pasidžiaugė, kad LOGO konkurse ir olimpiadoje dalyvavo nemažai mergaičių, daugelis jų pademonstravo ne tik puikius kūrybinius gebėjimus, bet ir geras programavimo žinias.

Moksleivių dėmesį prikaustė Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos absolventas, kompiuterinių žaidimų įmonės „SneakyBox“ vadovas Liudas Ubarevičius, kuris pravedė paskaitą apie žaidimų kūrimą ir papasakojo savo sėkmės istoriją, prasidėjusią tose pačiose universiteto patalpose, į kurias jis dabar sugrįžta ne kaip mokinys, bet kaip mokytojas, galintis su kitais pasidalinti sukaupta patirtimi bei naujais atradimais.

Buvo pasveikinti visi konkurse bei olimpiadoje dalyvavę moksleiviai, paskelbti ir apdovanoti nugalėtojai. Kiekvienas dalyvis gavo pažymėjimą bei atminimo dovanėlių, kurias skyrė Kauno technologijos universitetas, bendrovės „DevBridge“ ir „Gitana“. Geriausių darbų autoriais įvairiose rungtyse tapo pasvalietės Rugilė Katauskaitė, Austėja Atkočiūnaitė, Emilija Vitkutė, Morta Kaulinskaitė, klaipėdiečiai Edas Simutis, Armandas Kirkutis, kauniečiai Jaunųjų kompiuterininkų mokyklos moksleiviai Erikas Simanaitis bei Nojus Bužinskas ir kiti. Iš viso 36 moksleiviams buvo įteikti konkurso ar olimpiados diplomai, vertingus prizus nugalėtojams įsteigė ŠMM ITC, bendrovės „Avedus“, „Baltic Amadeus“, „Stilit“, „Microsoft Lietuva“, „Samsung“, leidykla „Šviesa“, laipiojimo klubai „Miegantys Drambliai“, „ScalaDream“, edukacinis portalas „Mokinukai.lt“.

Vertinimo komisijos pirmininkė, Kauno Varpo gimnazijos mokytoja Daiva Vaikšnienė pažymėjo, kad darbų buvo įvairiausių – nuo visai paprastų iki gana sudėtingų ir stebinančių savo išmone. Vienas svarbiausių aspektų, kurį ji išskyrė iš kitų olimpiados darbų – įvairumas. Netgi tos pačios tematikos darbuose buvo galima rasti skirtingų kūrybinių sprendimų, kurie atskleidė savitą mokinių mąstyseną, jų pasaulio suvokimą.

Buvo demonstruojami geriausi moksleivių darbai, sukurti LOGO 2015 konkurso bei olimpiados temomis: „15-asis Vėžliuko gimtadienis!“, „Gimiau laisvoje šalyje“, skirta šiemet minimoms Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 25-osios metinėms, „Euras jau Lietuvoje“, „Daug rankų didelę naštą pakelia“, „Gamta - mūsų visų rūpestis“, „Sportas - sveikata!“. Tokios temos buvo pasirinktos neatsitiktinai. Per kūrybinius darbus konkurse siekiama skatinti moksleivių pilietiškumą, meilę savo tėvynei, pagarbą tradicijoms.  Daugiausia susidomėjimo sulaukė tema apie gamtą, mažiausiai – patarlė.

Už nuoširdų darbą ruošiant moksleivius LOGO konkursui ir/ar olimpiadai buvo apdovanoti ir mokytojai, kurie nėra abejingi savo jaunųjų kūrėjų bei išradėjų ateičiai. Sveikindama mokytojus KTU JKM vadovė D. Rutkauskienė pabrėžė kaip yra svarbu sukurti virtualią bendruomenę, kurioje galėtų susitikti ir savo gerąja patirtimi dalintis visi savo sričių pedagogai profesionalai ir tie, kurie tik dar žengia pirmuosius pedagoginio darbo žingsnius. D. Rutkauskienė kalbėjo, kad yra svarbu turėti tokią bendruomenę kaip tam tikrą unikalią platformą, kurioje būtų kuriamos ir įgyvendinamos įvairios iniciatyvos, leidžiančios mokytojams bei mokiniams bendradarbiauti su kitų mokymo įstaigų kolegomis bei dalintis savo atradimais ir mintimis. Tokia visuotinė virtuali  bendruomenė būtų naudinga ne tik joje dalyvaujantiems, bet ir aplinkiniams, pavyzdžiui, moksleivių tėvams, kurie galėtų būti užtikrinti dėl savo vaikų mokslo kokybės. Be to, toks plataus masto įgyvendintas projektas galėtų reikšti ne tik didėjantį mokytojų inovatyvumą, bet ir visuomenės sąmoningumą švietimo atžvilgiu, kadangi neretai galima išgirsti nuomonių, kad virtualus mokymasis, bendradarbiavimas bei konferencijos skirtos tik tingiems.

Kad ir kaip kartais kai kurie liūdnai konstatuoja, kad mūsų visuomenė yra labai kompiuterizuota ir atitolusi nuo gamtos, tenka pripažinti, kad išties turbūt kiekvienas pilietis lengviau parašys elektroninį laišką nei su žeberklu pagaus žuvį. Šis faktas yra labai natūralus ir nieko nestebina, todėl savo sričių specialistai, mokytojai bei dėstytojai žino – laimi ne tas, kuris per prievartą mokinį bando pritempti prie senų, atgyvenusių ir neveikiančių vertybių kaip „žuvies gaudymas“. Laimi tas, kuris žino kaip sudaryti sąlygas atsiskleisti mokinio kūrybiškumui, kurio dėka „žuvies gaudymas“ persikelia į virtualią erdvę galimai tapdamas nauju žaidimu, logotipu ar reklama. Juk ateitį kuria tie, kurie sugeba atsisakyti nebereikalingų tradicijų ir jas perkuria paversdami visuomenei atpažįstamais ženklais. Juk buvo laikai, kada ir pats LOGO vėžliukas buvo tik roplys, o dabar jis yra kūrybiškumo, bandymų, atradimų ženklas, kuris kiekvienais metais sukviečia būrį vaikų iš įvairių Lietuvos miestų pasinerti į kaskart naują kūrybos bei technologijų kelionę.

Kauno technologijos universitetas