Tinklalapio logotipas
Grįžti

A.Pitrėnienė: jei norime išugdyti Einšteinus, turime investuoti į mokytojus
event 2015-06-08 domain Švietimo ir mokslo ministerija label_outline Aktualijos

A.Pitrėnienė: jei norime išugdyti Einšteinus, turime investuoti į mokytojus

Grupė pedagogų visą birželio mėnesį stažuojasi  Didžiojoje Britanijoje, Šveicarijoje, Olandijoje, Vokietijoje, Bulgarijoje, Čekijoje, Lenkijoje.  Mokytojai iš Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Alytaus, Klaipėdos, Kėdainių, Palangos gilinsis į matematikos, gamtos mokslų, informacinių technologijų ir inžinerinio ugdymo (angl. – STEAM) ugdymo specifiką  užsienio mokyklose ir geriausią šių šalių patirtį parsiveš į savo mokyklas.

Dar 20 mokytojų birželį išvyks į trumpalaikes savaitės stažuotes į Olandiją ir Didžiąją Britaniją.

„Lietuvos švietimo sistemoje randasi nauja kryptis -  sisteminis matematikos, gamtos mokslų ir technologijų, inžinerijos ir kūrybiškumo ugdymas. Todėl svarbu suteikti galimybę šių dalykų mokytojams tobulinti savo kompetencijas, stažuotis didesnę darbo patirtį turinčiose užsienio šalių mokyklose. Juk nuo mokytojo kvalifikacijos ir kūrybiškumo labai priklauso ir mokinių susidomėjimas – ypač dalykais, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo sudėtingi: fizika, chemija, matematika. Jei norime Lietuvoje išugdyti Einšteinus, pirmiausia turime investuoti į mokytojus,“ - sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.Lietuvos švietimo sistemoje randasi nauja kryptis -  sisteminis matematikos, gamtos mokslų ir technologijų, inžinerijos ir kūrybiškumo ugdymas. Todėl svarbu suteikti galimybę šių dalykų mokytojams tobulinti savo kompetencijas, stažuotis didesnę darbo patirtį turinčiose užsienio šalių mokyklose. Juk nuo mokytojo kvalifikacijos ir kūrybiškumo labai priklauso ir mokinių susidomėjimas – ypač dalykais, kurie iš pirmo žvilgsnio atrodo sudėtingi: fizika, chemija, matematika. Jei norime Lietuvoje išugdyti Einšteinus, pirmiausia turime investuoti į mokytojus,“ - sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Pasak ministrės, efektyvus mokytojų kvalifikacijos tobulinimas leidžia tikėtis ir geresnių Lietuvos mokinių rezultatų tarptautiniuose pasiekimų tyrimuose.

Iš stažuočių grįžę mokytojai suburs mokytojų, mokyklų vadovų komandas, kurios parengs mokyklų STEAM ugdymo įgyvendinimo priemonių planus.

„Turiu plačias galimybes susipažinti su įvairiomis veiklomis: lankytis STEAM klube, susipažinti su neformaliojo švietimo veiklomis, lankytis pamokose.  Štai ir šiandien dalyvausiu integracinio pobūdžio projekte „Matematika-menas-dizainas-mokslas“. Grįžusi stengsiuosi specialiuosius mokymo metodus paskleisti Lietuvoje - ypač savo mokykloje,“- sako Anglijoje besistažuojanti Vilniaus Mikalojaus Daukšos vidurinės mokyklos mokytoja  Aurelija Čebelienė.

Šiuo metu Lietuvoje veikia vienintelė  specializuoto ugdymo krypties kartu su inžineriniu ugdymu mokykla - Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjus. Planuojama, kad ateityje tiksliųjų, gamtos mokslų ar technologijų  pakraipos mokyklų Lietuvoje atsiras  daugiau, kurios bursis į bendradarbiaujančių mokyklų tinklą.

Panaudojant ES paramą, nauja laboratorine gamtos mokslų ir technologijų kabinetų įranga ir priemonėmis buvo aprūpinta 400 šalies vidurinių mokyklų ir gimnazijų. Naujuoju ES finansavimo periodu įvairios mokymosi priemonės pasieks ir pradines, pagrindines mokyklas bei progimnazijas, taip pat planuojama sukurti STEAM atviros  prieigos centrus, pritaikytus pamokoms ir neformaliojo švietimo veikloms.

 
Švietimo ir mokslo ministerijos
Komunikacijos skyrius
E.p.info@smm.lt
Tel. (8 5) 219 1253