Tinklalapio logotipas
Grįžti

balsas.lt: Ruošiamės mokyklai – internetu
event 2015-08-19 domain Švietimo informacinių technologijų centras

balsas.lt: Ruošiamės mokyklai – internetu
Likus vos porai savaičių iki rugsėjo 1-osios – pasiruošimas mokyklai įgyja vis didesnį pagreitį. Sparčiai augantys elektroninės prekybos rodikliai rodo, kad lietuviai mokyklai vis drąsiau apsiperka ir virtualiai.
 
Prognozuojama, kad per kelerius metus prekyba internetu Lietuvoje augs trigubai ir sudarys 4,5 proc. visos prekybos.
 
Kas šeštas pirkėjas priemones mokyklai jau įsigyja mūsų internetinėje parduotuvėje. Vidutiniškai tėvai išleidžia apie 80 eurų. Tačiau išleidžiama suma labai priklauso ir nuo to, į kurią klasę eis moksleivis. Dažniausiai pirkėjai internetu įsigyja kurpines, penalus, piešimo priemones.
 
Stebėdami pirkėjo krepšelio kitimą matome, kad įsigyjamos prekės nesikeičia, tačiau keičiasi tai, jog žmonės vis daugiau dėmesio skiria kokybei, universalumui bei stengiasi sutaupyti“, – besikeičiančius apsipirkimo įpročius apibendrina Svetlana Lomotienė, „Officeday“ mažmeninės prekybos vadovė.
 
„Rugpjūtis yra pats pikas, ypač jo pabaiga, kai visi grįžta po atostogų. Tačiau surinkti visą krepšelį mokyklai ne taip ir paprasta, nes tai ne tik mokyklos priemonės, bet ir rūbai, batai. Taip pat nereikia pamiršti ir apsilankymo pas gydytojus“, – pripažįsta kanceliarinių prekių prekybos tinklo atstovė.
 
S. Lomotienės teigimu, pasiruošimas mokyklai internetu per pastaruosius penkerius metus tampa vis įprastesniu veiksmu: „Vien mūsų elektroninėje parduotuvėje pardavimai per kelerius metus padidėjo per 50 procentų. Žmonės pradeda vertinti tai, kad apsiperkant internetu jie gali patogiai susidėti visą krepšelį, iš karto mato visą sumą. Užsiėmę tėvai gali ramiai pasiruošimą mokyklai atlikti vakare, kai vaikai jau miega. Tokiu būdu nereikia sugaišti laiko parduotuvėse, kai žmonių būna pats antplūdis.“
 
Ne vienam sumokėti mokesčius, įsigyti automobilio draudimą, mėgstamą knygą ar net būtiniausius maisto produktus internetu tapo įprastu dalyku – juk tai taupo mūsų laiką. Tačiau apsipirkimą internetu vis dar lydi tam tikros baimės.
 
„Stebėdami tendencijas matome, kad dažnam pirkėjui patikimumas ir saugumas vis dar išlieka svarbiausiais aspektais perkant internetu. Pirkėjai dažnai pasitikslina, kada gaus prekę ar galės lengvai ją pakeisti, jei iškiltų tokia būtinybė“, – pasakoja „Officeday“ atstovė.
 
Informacijos trūkumas ir nepasitikėjimas – tai dažniausios nepirkimo internetu priežastys. Tai patvirtina ir viename prekybos centre atsitiktinai pakalbinta Živilė iš Vilniaus. Moteris teigia, kad baimės pirkti nepanaikina ir dažnai siūloma mažesnė prekės kaina: „Labiausiai bijau, kad realybėje prekė atrodys visai kitaip nei nuotraukose. Apsipirkimo džiaugsmas irgi ne tas, kai negali gyvai pačiupinėti prekės. Nėra ir konsultantų, su kuriais galėčiau gyvai pasitarti, paklausti. Nežinočiau net ir kam bei kaip grąžinti nepatikusią ar nekokybišką prekę.“
 
„Officeday“ atstovės teigimu, svarbiausia renkantis kuprinę internetu atkreipti dėmesį ne tik į jos grožį, bet nepamiršti atkreipti dėmesį į išmatavimus, pasirenkant būtinai išmatuoti vaiko nugarą – kad vėliau nepaaiškėtų, jog kuprinė per maža ar per didelė: „Perkant piešimo, lipdymo priemones patariame rinktis vieno gamintojo prekes, kadangi jos sukurtos papildyti viena kitą. O štai įsigyjant plunksnakotį derėtų rinktis ir to paties gamintojo kapsules bei rašalo tryniklį, kadangi kito gamintojo gali ir netikti.“
 
„Kiekvienam perkančiam ar planuojančiam pirkti internetu bei norinčiam apsaugoti savo pinigus ir nervus patariame ne tik pasidomėti pardavėjo reputacija internete, atkreipti dėmesį į specialius pardavėjo skelbiamus ženklus bei sertifikatus, bet ir nepabijoti susisiekti internetinės parduotuvės nurodytais kontaktais, jei kyla klausimų.“, – pataria S. Lomotienė.
 
Lietuvoje šiuo metu yra apie 2000 el. parduotuvių ir šis skaičius nuolat didėja. Populiariausios prekės, įsigyjamos virtualioje erdvėje, yra kosmetika, apranga, prekės vaikams. Pirkėjų tyrimai ir apklausos visame pasaulyje rodo aiškią tendenciją, kad sėkmingai elektroninės parduotuvės veiklai ir vartotojų lojalumui sklandus prekių pristatymas yra vienas svarbiausių veiksnių.