Tinklalapio logotipas
Grįžti

Bus diskutuojama dėl užsienio stažuotėse įgytos patirties taikymo stiprinant gamtos, technologijų, inžinerijos ir tiksliųjų mokslų ugdymą Lietuvoje
event 2015-09-22 domain Ugdymo plėtotės centras label_outline Aktualijos

Bus diskutuojama dėl užsienio stažuotėse įgytos patirties taikymo stiprinant gamtos, technologijų, inžinerijos ir tiksliųjų mokslų ugdymą Lietuvoje

2015 m. rugsėjo 23 ir 24 dienomis 14 valandą dešimt mokyklų komandų iš įvairių Lietuvos miestų susės prie apskritojo stalo aptarti, kaip taikyti iš užsienio stažuočių parsivežtą patirtį stiprinant gamtos, technologijų, inžinerijos ir tiksliųjų mokslų ugdymą. Mokyklos pristatys STEM veiksmų planų projektus, parengtus pagal Ugdymo plėtotės centro „Gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos dalykų (STEM) stiprinimo veiksmų plano kokybės reikalavimus“.

Ugdymo plėtotės centras 2015 m. kovo–balandžio mėnesiais nacionaliniu mastu atliko mokyklų, siekiančių stiprinti kryptingą gamtos, technologijų, inžinerijos ir matematikos ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose, apklausą. Remiantis gautais mokyklų vertinimo duomenimis, atrinktos 10 mokyklų, kurios turi įdirbį stiprinant kryptingą gamtos, technologijų, inžinerijos ir matematikos ugdymą mokyklose ir siekia pokyčių šioje srityje. Atrinktoms mokykloms buvo iškeltas uždavinys suformuoti mokyklų komandas, kurios gilintųsi, kaip kitose šalyse įgyvendinamos tokios iniciatyvos, ir sukurtų veiksmų planus, leidžiančius daryti pokyčius savo mokyklose.

Iš minėtų mokyklų buvo atrinkti 10 gamtos mokslų, fizikos, chemijos, biologijos, matematikos, technologijų mokytojų, kurie vyko į trumpalaikę stažuotę Anglijoje, ir 10 mokytojų į stažuotę Olandijoje. 10 mokytojų dalyvavo vieno mėnesio trukmės ilgalaikėse stažuotėse užsienyje Šveicarijoje, Vokietijoje, Olandijoje, Anglijoje ir kt. Šiose stažuotėse pedagogai susipažino su užsienio šalių gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos dalykų ugdymo programomis, ugdymo procesu ir metodais, aplankė mokyklas, stebėjo įvairias gamtos ir tiksliųjų mokslų pamokas, analizavo mokyklų aprūpinimą, o stažuočių pabaigoje parengė įžvalgas dėl užsienio institucijų gerosios patirties perėmimo gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos dalykų ugdyme bendrojo lavinimo mokyklose Lietuvoje.

Konsultacinis renginys stažuotojams

Vilma Venta Jankūnienė

UPC projekto „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“ (III etapas) vadovė