Tinklalapio logotipas
Grįžti

Švietimo ir mokslo viceministrė N. Istomina: neformalusis švietimas – ne tik laisvalaikis, bet ir būdas įgyti naujų įgūdžių ir žinių
event 2015-11-04 domain Švietimo ir mokslo ministerija label_outline Aktualijos

Švietimo ir mokslo viceministrė N. Istomina: neformalusis švietimas – ne tik laisvalaikis, bet ir būdas įgyti naujų įgūdžių ir žinių

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre vyko konsultacinis pasitarimas „Vaikų vasara: saugi, turininga, įtraukianti. Ką darysime kitaip?“, kuriame aptarta mokinių vasaros stovyklų ir kitų neformaliojo švietimo veiklų įvairovė bei prieinamumas. Pasitarime diskutuota, kaip užtikrinti kokybiškesnį ne tik į poilsį, bet ir į nenutrūkstamą edukaciją orientuotą vasaros laisvalaikį.

„Neformaliojo švietimo veiklų įvairovė auga, vis daugiau vaikų po pamokų skuba į būrelius, vasaros metu – dalyvauja stovyklose. Turime toliau tai skatinti, įvairiais būdais padėti kurtis erdvėms, kuriose mėgstama veikla užsiimtų visi –  ir labai talentingi, ir socialiai pažeidžiami ar fizinę negalią turintys vaikai. Kad ir apie kokias veiklas ar stovyklas kalbėtume, svarbu, kad vaikai jose įgytų naujų įgūdžių ir žinių, kad jose dėmesys būtų skiriamas sveikatingumo, pilietiškumo, pasitikėjimo savimi ir kitais ugdymui, žalingų įpročių, patyčių prevencijai“, – sakė viceministrė Natalja Istomina.

Pasak viceministrės, stiprinant vaikų vasaros poilsio paslaugų kokybę ir prieinamumą, labai svarbu megzti ryšius su vietos bendruomenėmis, siekti, kad švietimo įstaigos bendradarbiautų su įvairiomis institucijomis, į neformaliojo švietimo veiklas ir vasaros stovyklų organizavimą  įtraukti pedagogines specialybes pasirinkusius studentus, skatinti savanorystę, sudaryti lanksčius mokytojų atostogų grafikus.

Konsultacinio pasitarimo „Vaikų vasara: saugi, turininga, įtraukianti. Ką darysime kitaip?“ metu Švietimo mainų paramos fondo direktorė Daiva Šutinytė pristatė rezultatus, kuriuos padeda pasiekti projektas TAPK, buvo pristatytos vyresnių klasių mokinių įsidarbinimo galimybės vasaros atostogų metu bei atviros jaunimo erdvės ir centrai.

Diskusijų metu dalyviai taip pat aptarė, kokių veiklų trūksta vasarą ir kitų atostogų metu, kokios veiklos turėtų būti organizuojamos dažniau, kokios erdvės tam gali būti pritaikomos, kaip pritraukti kompetentingus stovyklų vadovus ir užtikrinti edukacinių programų kokybę.

Anot susirinkusiųjų, vaikų vasaros stovyklų perkėlimas arčiau vaiko – į bendrojo ugdymo mokyklas, neformaliojo vaikų švietimo įstaigas, universalius daugiafunkcius centrus, profesinio mokymo įstaigų bazes – ar pavėžėjimas į stovyklas geltonaisiais autobusiukais padėtų užtikrinti didesnį prieinamumą. Taip pat puikiomis erdvėmis vasaros poilsiui galėtų tapti muziejai, bibliotekos, nacionaliniai ir regioniniai parkai. Svarbu, kad tokios pat kokybės paslaugos būtų prieinamos ir didesniuose miestuose, ir regionuose gyvenantiems vaikams.

Konsultaciniame pasitarime dalyvavo Švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių centrų vadovai ir specialistai, už vaikų socializaciją ir neformalųjį švietimą atsakingų savivaldybių švietimo padalinių specialistai, švietimo asociacijų, mokyklų atstovai.

Lietuvoje vaikų, įtraukiamų į neformaliojo švietimo veiklas vasarą, kasmet vis daugėja. Šiemet vasaros stovyklose dalyvavo apie 42 tūkst. vaikų – vyko per 900 stovyklų, iš jų – apie 700 dieninės. ​

Švietimo ir mokslo ministerijos
Komunikacijos skyrius
El. paštas info@smm.lt