Tinklalapio logotipas
Grįžti

Švietimo ir mokslo ministerijoje – intensyvios konsultacijos savivaldybėms dėl mokinių pasiekimų gerinimo
event 2015-12-02 domain Švietimo ir mokslo ministerija label_outline Aktualijos

Švietimo ir mokslo ministerijoje – intensyvios konsultacijos savivaldybėms dėl mokinių pasiekimų gerinimo
Švietimo ir mokslo ministerija savivaldybių švietimo padalinių, švietimo centrų ir pedagoginių psichologinių tarnybų darbuotojams tęsia konsultacijas, kaip pagerinti mokinių mokymosi pasiekimus. Gruodžio 2 d. į ministeriją susirinkę savivaldybių atstovai pristato iniciatyvas, padariusias teigiamą poveikį mokinių pasiekimams, dalijasi savo patirtimi.

„Mokinių pasiekimų gerinimas – vienas iš ministerijos prioritetų. Mokinių pasiekimai priklauso ir nuo mokyklos, ir nuo savivaldybių administracijų pastangų ir kūrybiškumo. Kadangi savivaldybės yra skirtingos, nevienodos ir jų taikomos priemonės, gerinančios pasiekimus, todėl vieni iš kitų galime daug ko pasimokyti“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė.

Savivaldybių atstovams Lietuvos mokinių parlamento narė, Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijos trečiokė Deimantė Rimkutė pristatė Mokinių parlamento atliktą apklausą, ar gimnazistams sudaromos galimybės pasirinkti mokytis įvairius dalykus. Buvo gauta daugiau nei 1000 anketų iš Lietuvos gimnazijų. Paaiškėjo, kad 24 proc. apklaustųjų neturėjo galimybės mokytis tą, ką buvo pasirinkę. Daugiausia tokių mokinių buvo nedideliuose miesteliuose. Nesusidarė grupės mokytis ekonomikos, braižybos, teisės pagrindų, politologijos, psichologijos pagrindų, filosofijos.  

Iš kitų pasirenkamųjų dalykų, kurie svarbūs ir brandos egzaminams, dažniausiai nesusidarė grupės mokytis biologijos, chemijos, fizikos, informacinių technologijų ir kt. Mokiniai papildomai turi konsultuotis per „langus“ arba jiems sudaromas savarankiško mokymosi planas su mokytojo konsultacijomis, tačiau nepatogiu laiku.

Mokinių parlamentas siūlė III–IV klasėse įteisinti savarankišką mokymąsi su 15 proc. pamokų skaičiaus konsultacijų, sudaryti vieno dalyko grupes, tačiau užduotis diferencijuoti išplėstiniam ir bendrajam kursui. Mokinių manymu, reikėtų didinti mokinių skaičių gimnazijose, kad susidarytų pasirenkamųjų dalykų grupės, uždaryti mažesnes gimnazijas ir parūpinti mokyklinius autobusiukus, kad mokiniai būtų atvežami į didesnes. 

Švietimo ir mokslo ministerijos

Komunikacijos skyrius

Tel. (8 5) 219 1253

El. paštas info@smm.lt