Tinklalapio logotipas
Grįžti

Įvyko seminaras „Sąmoningo skaitytojo ugdymas šiuolaikinėje mokykloje“ rusų kalbos mokytojams
event 2015-12-08 domain Ugdymo plėtotės centras

Įvyko seminaras „Sąmoningo skaitytojo ugdymas šiuolaikinėje mokykloje“ rusų kalbos mokytojams

Lapkričio 25 d. vyko seminaras „Sąmoningo skaitytojo ugdymas šiuolaikinėje mokykloje“. Jį organizavo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija kartu su Ugdymo plėtotės centru, Lietuvos edukologijos universitetu, Rusų kalbos ir kultūros studijų centru. Renginyje buvo pristatyta šiuolaikinės literatūros ir kultūros tekstų pasirinkimo būdai ir skaitymo strategijos, padedančios ugdyti kritiškai mąstančias, kultūringas asmenybes.

Seminaro dalyvius pasveikino ir gero darbo palinkėjo Lietuvos edukologijos universiteto Rusų kalbos ir kultūros studijų centro direktorius dr. Gendrik Petkevič ir LR švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vyriausioji specialistė Ona Čepulėnienė.

Dalyviai turėjo galimybę diskutuoti aktualiais klausimais: kaip sudominti šiuolaikinį jaunimą skaitymu, kaip pristatyti mokiniams skaitymą kaip vertybę ir galimybę pažinti pasaulį. Todėl dr. Svetlana Kostiuk, pristatydama temą Nuo Petro I ir M. Lomonosovo šiuolaikinio mokinio link, dalijosi savo patirtimi, kaip pritaikyti kritinio mąstymo metodus, pavyzdžiui, „žuvies kaulo“ diagramą (ang. fishbone diagram), dirbant su negrožiniais tekstais 7 klasėje.

Vienas įdomiausių pranešimų Menas „kalbinti“ tekstą: L. Tolstojaus „Abėcėlės“, I. Bunino ir S. Jesenino lyrinių miniatiūrų skaitymo būdai suteikė galimybę pasimokyti „prakalbinti“ grožinį tekstą. Dalyviai, vadovaujami dr. V. Gudonienės, mokėsi perskaityti įvairias tekstų prasmes, atrasti tekstą sau kaip skaitytojui.

Metodinėse dirbtuvėse mokytojos J. Šikšnian, A. Šuverova ir A. Gromyka parodė komparatyvistinės analizės metodus, dirbant su grožiniais ir šiuolaikinės audiovizualizacijos ir medijų tekstais skirtingose klasėse. 

Seminare išsakytos idėjos apie šiuolaikinio literatūros ugdymo ypatybes, pristatyti darbo būdai ir metodiniai patarimai įkvėpė mokytojus naujoms pamokų vizijoms. Šioms pamokoms jie galės pasinaudoti seminaro medžiaga.

Danuta Szejnicka,

Ugdymo plėtotės centro Kalbų ir meninio ugdymo poskyrio metodininkė