Tinklalapio logotipas
Grįžti

Integruotas geografijos ir anglų kalbos projektas Šiaulių S. Daukanto gimnazijoje
event 2016-02-05 domain Lietuvos geografijos mokytojų asociacija

Integruotas geografijos ir anglų kalbos projektas Šiaulių S. Daukanto gimnazijoje

Šiandieninėje ugdymo proceso paradigmoje akcentuojama įvairių mokomųjų dalykų sinergija, ypač dalyko integracija su užsienio kalba. Integruoti dalykų projektai, pamokos Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos ugdymo procese, jau nėra retas reiškinys ar naujovė.

Šių mokslo metų gruodžio – sausio mėnesiais vyko integruotas geografijos ir anglų kalbos projektas „Ethnographic regions of Lithuania: sightseeing tour“ (Lietuvos etnografiniai regionai: įžymių lankytinų objektų maršruto sudarymas) pirmų klasių mokiniams (mokytojos Indrė Staliorevičienė, Jurga Selvenienė, Vilija Pažūsienė). Projekto tikslas – ilgalaikės užduoties rezultatų pristatymas, vertinimas, apibendrinimas, išvadų bei rekomendacijų pateikimas.

Mokiniai buvo suskirstyti į penkias grupes pagal Lietuvos etnografinius regionus. Skaitmeniniame žemėlapyje jie turėjo pažymėti Lietuvos etnografinio regiono teritoriją, sukurti maršrutą ir sutartiniais ženklais pavaizduoti 4-6 pasirinktus lankytinus objektus. Antra ilgalaikės užduoties dalis buvo sukurti vizualiai patrauklų etnografinio regiono lankytinų objektų maršruto aprašymą anglų kalba, naudojant įvairias pateikčių rengimo programas.

Aktyviai bendradarbiaujant mokytojoms ir mokiniams buvo surengtos dvi tarpinės ilgalaikės užduoties peržiūros, padėjusios mokiniams patirti didesnę ar mažesnę sėkmę pristatyme.

Šių metų sausio 25-26 dienomis vyko atvira integruota geografijos ir anglų kalbos pamoka, kurios metu mokiniai anglų kalba pristatė Lietuvos etnografinių regionų maršrutus su lankytinų objektų aprašymu. Ne tik mokiniai, bet ir mes, mokytojos, džiaugiamės pavykusia dinamiška ir kūrybiška pamoka. Vykdydamos šį projektą įsitikinome, kad darbas grupėse integruotoje veikloje padeda ugdyti mokinių individualią atsakomybę komandinio darbo metu, vengti konfliktų, atlikti tam tikras funkcijas bei objektyviai vertinti savo ir kitų darbo rezultatus. Mokiniai buvo pilnaverčiai mokymo proceso veikėjai, o ne tik ramūs stebėtojai.

Darbo pavyzdys – Žemaitija

Darbo pavyzdys – Aukštaitija

Informaciją parengė anglų kalbos mokytoja Jurga Selvenienė, geografijos mokytoja Indrė Staliorevičienė