Tinklalapio logotipas
Grįžti

Bernardinai.lt: Erasmus + mobilumo projektas „Adaptacija“
event 2016-02-15 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Spaudos apžvalga

Bernardinai.lt: Erasmus + mobilumo projektas „Adaptacija“

​2012 m. Lietuvoje vykdyta apklausa parodė, kad didesnį asmenų su specialiasiais poreikiais dalyvavimą darbo rinkoje užtikrintų didesnių kvalifikacijos tobulinimo galimybių suteikimas ir adaptacijos programos.

Reikėtų atsisakyti stereotipo, kad jauni žmonės su specialiaisiais poreikiais nenori dirbti, kad jie gyvena išskirtinai remiami artimųjų ir valstybės. Norinčių dirbti skaičius vis auga. Ir nors dėl neįgalumo dar pasitaiko trukdžių sėkmingai susirasti darbą, tačiau tenka pripažinti socialinį faktą, kad jaunimas su negalia nori ir gali dirbti. Pagrindinės šiųjaunuolių nedarbo problemos – profesinės kvalifikacijos stoka arba jos nebuvimas, darbo patirtis, amžius, motyvacija dirbti bei neadekvatus savo galimybių vertinimas.

Sėkminga asmenų su specialiaisiais poreikiais integracija į visuomenę ir darbo rinką yra vienas svarbiausių valstybės politikos prioritetų tiek Lietuvoje, tiek ir kitose išsivysčiusiose Europos bei pasaulio šalyse. Užtikrinti asmenims su specialiaisiais poreikiais lygias galimybes dalyvauti ir konkuruoti darbo rinkoje turėtų būti kiekvienos pažangiai mąstančios visuomenės siekis. Džiugu, jog Lietuvoje pastaraisiais metais asmenų su specialiaisiais poreikiais integracija į visuomenę ir darbo rinką įgauna vis didesnį pagreitį ir vis daugiau asmenų su specialiaisiais poreikiais tampa aktyviais visuomenės nariais: mokosi, įgyja profesinę kvalifikaciją ir sėkmingai dirba. Mokinių profesinio orientavimo kokybės gerinimas, adaptacija darbo rinkoje įmanomas tik kooperuojantis, bendromis mokytojų ir tėvų pastangomis, profesinės patirties turtinimas ir profesinio kryptingumo ugdymas turi vykti visame pedagoginiame procese, įtraukiant ne tik tėvus ir pedagogus o ir visuomenę.

Asmenys su specialiasiais poreikiais, kaip ir likusi visuomenės dalis, savo pastangomis turi įžvelgti darbo rinkos kaitos tendencijas ir įgyvendinti savo profesijos tobulinimo procesus siekiant išlikti konkurencinėje, nuolat kintančioje darbo rinkoje.

Projekto tikslai. Projekto dalyviai stažuotės metu patobulins šias kompetencijas: įsiliejimo, adaptacijos į įmonę, darbo rinką; mobilumo darbo rinkoje; esamų profesinių įgūdžių tobulinimas; naujų profesinių įgūdžių įgijimas, dalyvių profesinio universalumo tobulinimas; susipažinimas su naujomis technologijomis, įrankiais, įranga; kokybiškesnio darbų atlikimo; tarptautiškumo kompetencijų įgyjimas; Europinių kompetencijų vystymas; didinti motyvaciją mokintis; mokymosi mokytis, pažinimo, socialines, asmenines, kūrybiškumo kompetencijas.

Projekte dalyvauja asmenys su spec. poreikiais šių specialybių: virėjai, konditeriai, apdailininkai (statybininkai), vytelių pynėjai, staliai. Projekto dalyviai (56) asmenys su spec. porekiais iš 6 siunčiančių partnerių: VšĮ „Kauno socialinių paslaugų ir statybos verslo darbuotojų profesinis rengimo centras“ – 24 dalyviai – 8 virėjai (4 Italija, 4 Ispanija), 8 apdailininkai (Ispanija), 4 staliai, 4 vytelių pynėjai (Vokietija), Radviliskio technologiju ir verslo mokymo centras – 16 dalyvių – 8 virėjai (4 Italija, 4 Ispanija) ir 8 apdailininkai (Ispanija), Šilutės žemės ūkio mokykla – 4 virėjai (Italija), 4 apdailininkai (Ispanija), Alytaus profesinio rengimo centras – 4 dalyviai virėjų specialybės į Ispaniją, Kauno maisto pramones ir prekybos mokymo centras – 4 konditerių specialybės mokiniai į Italiją.

Mokiniai Italijoje, Romoje atliko praktiką, kavinių PAPERO GIALLO, GALLO UMBRO virtuvėse. Barselonoje virėjai dirbo restorane „Monolete“ , viešbutyje Melia Sarria, apdailininkai dirbo įmonėje „Diversia“.

Romoje stažuočių metu mokiniai mokėsi, įtvirtino ir tobulino Italijos virtuvės patiekalų paruošimo, gamybos gebėjimus: salotų, daržovių, grybų paruošimas; antrieji mėsos ir žuvies patiekalai; pica, lazanija, makaronai (Spaghetti alla carbonara); padažai; jūros gėrybės; pyragus (Pasta frola); kukulius (Gnocci); socialinius įgūdžius, apsikeitė kita teorine ir praktine patirtimi, europines kompetencijas.

Barselonoje virėjai mokėsi pjaustyti daržoves, ruošti jūros gėrybes, žuvies, makaronų ir daržovių patiekalus, gamino padažus, tradicinius ispaniškus valgius, dekoravo lėkštes.

Barselonoje apdailininkai – statybininkai dirbo ligoninių bei laboratorinių pastatų komplekse, atliko daug įvairių darbų. Jie pašalino specialią grindų dangą, demontavo elektros laidų instaliaciją, išardė gipso kartono sienas ir stiklo bei aliuminio pertvaras. Pašalino lubų apdailą, kitose patalpose dažė sienas. Lapkričio 11 d. „BONASTRE SYSTEM“ firmoje mokiniai praktikavosi su įvairiais naujausiais šlifavimo aparatais, kuriais ekologiškai (be jokių chemikalų, paprastu vandeniu) renovuojamos ir poliruojamos marmurinės grindys.

Projekto dalyviai dalyvavo ekskursijose Romoje, Barselonoje, susipažino su miesto istoriniais ir kultūriniais paminklais, istorija, Barselonoje dalyvavo dviračių žygyje, stebėjo futbolo varžybas, kurios vyko didžiuliame stadione, talpinančiame 100000 žmonių.

Mokiniai gavo įmonių sertifikatus, kad atliko praktiką, taip pat Europass mobilumo dokumentus, jų įgytos žinios ir įgūdžiai buvo įvertinti. Mokinių įgytos žinios ir įgūdžiai buvo įvertintos ir užskaitytos siunčiančiose organizacijose. Mokiniai patobulino kalbinius, socialinius, įgūdžius, įgijo daugiau pasitikėjimo savimi, labiau domisi specialybe, stažuotė padės susirasti ateityje geresnį darbą.

Projektinė veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Mokymosi visą gyvenimą programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Priimantys partneriai: IES CONSULTING (Ispanija, Barselona), Ce.S.F.Or. Centro Studi Formazione Orientamento (Italija, Roma), F+U Sachsen gGmbH (Vokietija).

Tarpinis partneris – UAB „Euribija“

Projekto pradžia 2015-06-01 – pabaiga 2016-05-31.

2015 metais įvyko stažuotės Italijoje Ce.S.F.Or. Centro Studi Formazione Orientamento (Italija) ir Ispanijoje IES CONSULTING. Stažuotėje dalyvavo Alytaus profesinio rengimo centro, Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centro, Šilutės žemės ūkio mokyklos mokiniai.