Tinklalapio logotipas
Grįžti

Skaitmeninių įgūdžių ugdymas
event 2016-02-19 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Aktualijos

Skaitmeninių įgūdžių ugdymas
Skaitmeniniams įrenginiams formuojant mūsų kasdienybę darosi ypač svarbu turėti tinkamų kompetencijų technologijų srityje. Gebėjimas perprasti technologijas ir nepriklausomai naudoti jas savo darbe yra neabejotinas sėkmės faktorius šiuolaikiniame pasaulyje. Nors skaitmeniniai įgūdžiai įsiskverbė į mūsų kasdieninį gyvenimą, poreikis mokyklose sustiprinti jaunų žmonių skaitmeninių įgūdžių ugdymą vis dar auga, tą pabrėžia ir 2015 metų E. įgūdžių manifestas.

Nors inovacijos į mūsų gyvenimą skverbiasi didžiuliu greičiu, tai dar ne visiškai atsispindi mokyklose: „Mažiau nei pusė ES vaikų mokosi mokyklose, kurios yra gerai aprūpintos skaitmeninėmis technologijomis.“ ( pagal 2013 metų EUN ataskaitą. ). Formalusis ugdymas turėtų pateikti ne trumpalaikius sprendimus, bet siekti atliepti išaugusį mokinių ir mokytojų IKT įgūdžių poreikį.

Visgi neteisinga būtų teigti, kad mokyklose skaitmeninių įgūdžių problema nėra sprendžiama. Pagal 2015 metų EUN ataskaitą „Computing our future: computer programming and coding“ 16 iš 21 tirtos šalies programavimą jau yra įtraukusios į ugdymo programas, o Suomija programavimą įtraukė į 2016 metų ugdymo programą. Dauguma šalių teigia, kad programavimas – tai tik vienas iš įgūdžių, kurių mokiniai turėtų įgyti – mokiniai turi gebėti kritiškai vertinti technologijas ir tinkamai pasirinkti naudojamas platformas ir technologijas.

Kitas svarbus aspektas, pateikiamas E. įgūdžių manifeste, – tai mokytojų mokymas. Labai svarbu, kad mokytojai jaustųsi laisvi naudodamiesi technologijomis ir turėtų žinių, kaip geriausiai integruoti technologijas ugdymo procese – tai esminis faktorius siekiant įtraukti mokinius ir ugdyti jų kūrybingumą.

2015 metų E. įgūdžių manifestą rasite čia.

2015 metų EUN ataskaita „Computing our future: computer programming and coding

2013 metų EUN ataskaita „Survey of Schools: ICT in education“. ​