Tinklalapio logotipas
Grįžti

Parodos „Moderni mokykla 2016, Kaunas“ atgarsiai
event 2016-03-31 domain Ugdymo plėtotės centras label_outline Aktualijos

Parodos „Moderni mokykla 2016, Kaunas“ atgarsiai

2016 metų kovo 22–23 dienomis, mokinių pavasario atostogų metu, vyko paroda „Moderni mokykla 2016, Kaunas“. Pirmą kartą švietimo inovacijų paroda vyko regione – šios idėjos tikslas buvo suaktyvinti Kauno regiono švietimo bendruomenę ir inovacijų sklaidą mokytojams padaryti prieinamesnę. Ugdymo plėtotės centras parodą organizavo kartu su Garliavos Adomo Mitkaus pagrindine mokykla, UAB „Biuro pasaulis“ ir Kauno pedagogų kvalifikacijos centru.

Per dvi parodos „Moderni mokykla 2016, Kaunas“ dienas įvyko 105 įvairūs renginiai mokytojams ir mokyklų vadovams, kurių metu buvo skleidžiamos inovacijos ir jų diegimo rezultatai, lankytojai supažindinti su švietimo aktualijomis: naujais švietimo dokumentais, STEAM plėtra, IKT taikymo ugdymo procese, kūrybiškumo, pilietiškumo skatinimo naujovėmis ir kt. Seminarus, diskusijas, praktinius užsiėmimus ir kitas veiklas vedė Ugdymo plėtotės centro, Švietimo ir mokslo ministerijos ir kitų jai pavaldžių įstaigų lektoriai, inovatyvūs mokytojai iš visos Lietuvos, muziejų ir komercinių įmonių atstovai.

Kovo 22 dieną 54 renginiuose dalyvavo 1299 lankytojai. Antrąją parodos dieną į 51 renginį atvyko 1088 švietimo bendruomenės atstovai. Džiugu, kad per dvi parodos dienas net 2387 lankytojai pasinaudojo proga pasitobulinti, sužinoti, kas naujo švietimo srityje, susitikti su kolegomis ar pasidalyti patirtimi. Daugiausia lankytojų į parodos renginius plūdo iš Kauno ir aplinkinių miestų.

 

Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos direktorė Valė Urbelienė, taip svetingai priėmusi parodą ir suteikusi visokeriopą pagalbą, mano, kad tai buvo „puikus sprendimas tokią parodą rengti mokykloje mokinių atostogų metu, nes mokytojai gali jaustis laisvai jiems įprastoje aplinkoje, todėl daug parodos lankytojų joje praleido visą dieną arba net dvi. Valandos trukmės praktiniai seminarai yra optimalus laikas, per kurį galima perteikti problemos esmę ar parodyti praktinį jos sprendimą.

Mūsų mokyklai būti vienai iš organizatorių taip pat buvo didelis iššūkis, bet šiandien, vertindami jau praėjusią parodą, džiaugiamės, kad galėjome išmėginti save ir tokiame vaidmenyje“.

2015 metais tapusi Metų mokytoja Stasė Riškienė parodos metu vedė du praktinius užsiėmimus. Ji sako, jog „Parodoje buvo smagu ne tik pasidalyti savo žiniomis bei patirtimi su jos dalyviais, bet ir susitikti bei pabendrauti su kolegomis lektoriais. Maloniai nustebino du dalykai: pirmas – dėmesys lektoriui prieš renginį bei jo metu, puikios darbo sąlygos ir labai šiltas priėmimas, o antras – dalyvių smalsumas bei entuziazmas. Užsiėmimo „Nauji mobilumo iššūkiai ugdyme: el. knygos – skaityti ar ignoruoti?!“ dalyviai ne tik išbandė el. knygų galimybes, bet ir labai geranoriškai prisijungė prie bendros veiklos: sukūrė po puslapį el. knygelei „Moderni mokykla“, kurioje pasidalijo savo mintimis apie šiuolaikišką mokyklą ir renginio akimirkomis. Atskiri puslapiai iš karto buvo sujungti į vieną knygelę, kuria pasidžiaugti galite ir jūs. Turint omenyje tai, kad kai kurie dalyviai planšete naudojosi pirmą kartą ir nė vienas jų anksčiau nebuvo kūręs el. knygos, šis bendras darbas – tai puikiausias mokytojų entuziazmo ir siekio kurti bei tobulėti įrodymas!“

Renginių metu lankytojai sužinojo ne tik apie Lietuvoje jau taikomas švietimo naujoves, bet ir susipažino su Ugdymo plėtotės centro įgyvendinamų tarptautinių projektų MARCH ir SCIENTIX metodinėmis įžvalgomis, skirtomis mokslo populiarinimui bei ugdymo proceso organizavimo tobulinimui.

Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorė Dalia Lapėnienė parodoje lankėsi abi dienas ir mano, kad paroda „išsiskyrė seminarų, diskusijų, praktinių užsiėmimų gausa, buvo pristatyta daugybė inovacijų, susijusių su IKT taikymu, į STEAM orientuotas ugdymas bei daugybė kitų kūrybiškų sprendimų, padedančių sujungti tradicijas su naujovėmis ir kurti naujas mokymosi aplinkas bei priemones, kurios motyvuotų mokinius darbui, padėtų mokytojams sename atrasti nauja. Labai daug dėmesio sulaukė pranešimai, skirti STEAM koncepcijai, IKT taikymui ugdymo procese, globaliam švietimui. XXI amžiuje informacinės technologijos ypač smarkiai pakeitė mokymosi galimybes – jomis galima pagrįsti savarankišką, nuotolinį, mokyklos sienas peržengiantį mokymą(si). Mokytojai pasisėmė naujų idėjų, pamatė ir patys išbandė Ugdymo plėtotės centro parengtas metodines priemones (laboratorinių darbų aprašus, projektus, biologijos vaizdines priemones), kitų mokyklų patirtis, susijusias su STEAM bei IKT veikla. Paroda buvo ypač vertinga mokytojams, nes suteikė žinių ir skatino reflektuoti šiuolaikinius ugdymo metodus, ugdymo technologijas, mokytojo vaidmenį XXI a. klasėje. Labai gerai organizuoti parodą mokinių atostogų metu, nes mokytojai turi daugiau laiko išklausyti pranešimus, pasikonsultuoti su kolegomis, kaip tai galima pritaikyti.“

Akimirkos iš parodos. 

Informacija apie pažymas bus paskelbta netrukus.

Scientix March

Marija Načaitė

Informacinių technologijų skyriaus metodininkė