Tinklalapio logotipas
Grįžti

Paskatinti vaikus skaityti knygas gali ir mobilieji telefonai
event 2016-04-07 domain Lietuvos vaikų ir jaunimo centras label_outline Projektai ir konkursai

Paskatinti vaikus skaityti knygas gali ir mobilieji telefonai
<div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label" style="display:none">Puslapio turinys</div> <div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content__ControlWrapper_RichHtmlField" class="ms-rtestate-field" style="display:inline" aria-labelledby="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label"> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><span>Mo</span><span>bilieji telefonai, vaizdo kameros gali ne tik išlaisvinti vaikų kūrybiškumą, bet</span><span> ir sugrąžinti juos prie knygų skaitymo, įsitikinęs Audrius Laurutis, Lietuvos vaikų ir jaunimo centro projekto „Kelias links knygos per medijas“ vadovas.</span></p> <div class="ms-rteFontFace-1" style="text-align:justify"> <p class="ms-rteElement-P">Naujosios technologijos vis dažniau naudojamos ugdymo procese. Tradicinė mokymo priemonė – knyga taip pat neišvengė jų poveikio. Jei knygos negalima pasiekti mobiliu telefonu, ją skaito vis mažiau jaunų žmonių. Sujungti tradicinę popierinę knygą su išmaniosiomis technologijomis yra daug būdų, – pasakoja Audrius Laurutis. Vienas iš jų, perkelti knygos turinį į elektroninius skaitytuvus, kad ji taptų pasiekiama mobiliaisiais telefonais. Kitas būdas – papildytos realybės technikų pagalba išplėsti knygos turinį animacija, video bei foto medžiaga. Šis būdas, pasak A. Lauručio, ypač veiksmingas, jei knygos puslapius ir iliustracijas<span>,</span><span> nus</span><span>kenavę juos mobiliaisiais telefonais, </span><span>„atgaivina“ patys vaikai</span><span>.</span></p> <p class="ms-rteElement-P"><strong>Apie projektą:</strong></p> <p class="ms-rteElement-P">Pamėgti knygas naujųjų technologijų pagalba skatinančiame  projekte „Kelias link knygos per medijas“ jau dalyvauja 45 jauni žmonės. Šį pavasarį vykusiose projekto veiklose jie pabandė sujungti knygą su kino menu. Bendradarbiaujant su kultūros centrų ir jaunimo centrų atstovais, buvo suorganizuotos trys kūrybinės sesijos Kirtimuose, Panevėžyje ir Molėtuose. Jų metu jauni žmonės mokėsi, kaip kurti pristatomuosius video klipus (ang. Trailer, teaser) knygoms. </p> <p class="ms-rteElement-P">Jauni žmonės buvo labai nustebę pamatę, kad naudodami savo mobiliuosius telefonus, gali sukurti Holivudo lygio kino filmą. Profesionalūs lektoriai iš kūrybinės kompanijos „Indiva“ mokė kompozicijos, operatoriaus darbo ypatumų. Naudodami profesionalių režisierių taisykles, jauni žmonės sukūrė scenarijus ir kadruotes savo būsimiems trumpiems knygų pristatomiesiems filmukams. </p> <p class="ms-rteElement-P">Projekto metu išryškėjo skirtingas jaunų žmonių skonis knygoms: nuo pasakos „Raudonkepuraitė“ iki Melvin Burgess bestselerio „Heroinas“. Šis darbo metodas unikalus tuo, kad jauni žmonės neketina atlikti knygos ekranizacijos ar paprasčiausiai perpasakoti knygos turinio. Projekto idėja – rasti jungčių su asmeniniu gyvenimu, aplinka, patirtimis, kurias  išgyveno jauni žmonės ir naudojantis kino menu ir literatūriniu kūriniu papasakoti dalį savo istorijos. </p> <p class="ms-rteElement-P"><strong>Finalinis projekto „Kelias link knygos per medijas“ renginys planuojamas gegužės 27 d. Lietuvos vaikų ir jaunimo centre, atvirame visiems moksleiviams Globalaus jaunimo festivalyje</strong>. Finalinio renginio metu bus organizuojama sukurtų pristatomųjų knygų video klipų peržiūra, susitikimas surašytoju ir apdovanojami projekto dalyviai. </p> <p class="ms-rteElement-P">Vėliau, sukurtais knygų klipas bus dalinamasi su Lietuvos mokyklomis ir tokiu būdu moksleiviai ir mokytojai bus kviečiami kitaip pažvelgti į literatūros kūrinius, juos suasmeninti ir labiau susieti su žmogiškomis patirtimis ir išgyvenimais.</p> <p class="ms-rteElement-P"><strong>Audrius Laurutis apie projekto „Knygų skaitymas per medijas“ atradimus, kaip prikelti kūrybiškumą šiandieninėje mokykloje:</strong></p> <p class="ms-rteElement-P">Žakas Fresko yra pasakęs, kad kūrybiškumas – tai esamų elementų sudėjimas nauja, unikalia tvarka. Jis taip pat yra sakęs, kad nėra tokio dalyko, kaip įgimtas kūrybiškumas, tai labiau įprotis – ieškoti jungčių tarp iš pažiūros nederančių dalykų. Jauni žmonės ypač mėgsta tai daryti, tačiau kartais tradicinėje mokykloje šis įprotis slopinamas. Kūrybinių sesijų metu lektoriams prireikė daugybės kūrybinių metodų, kol jauni žmonės atsipalaidavo ir nebesistengė būti teisūs ir protingi ir pradėjo kurti. Lektoriai kvietė jaunus žmones susieti savo jausmus ir atradimus su spalvomis, buities daiktais, gyvūnais. Buvo ieškoma iš pažiūros įprasto daikto – tušinuko – skirtingų panaudojimo būdų. Tušinukas pavirto į mikrofoną, kastuvą, dantų šepetuką ir net balistinę raketą. Tik išlaisvinę kūrybiškumą ir pradėję kurti asociacijas jauni žmonės pamėgo knygas ir rado būdų jas susieti su savo gyvenama aplinka. </p> <p class="ms-rteElement-P"><strong>Projektą organizuoja Lietuvos vaikų ir jaunimo centras</strong></p> <p class="ms-rteElement-P"><strong>Projektą dalinai finansavo Lietuvos kultūros taryba</strong></p> <p class="ms-rteElement-P"><strong>Projektą remia Lietuvos respublikos kultūros ministerija</strong></p> <p class="ms-rteElement-P"><br><strong>Daugiau informacijos apie projektą</strong>:<br>http://lvjc.lt/projektas/paskatinti-vaikus-skaityti-knygas-gali-ir-mobilus-telefonai/<br></p> </div> </div>