Tinklalapio logotipas
Grįžti

Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė: 30 proc. mokinio krepšelio lėšų skirti mokyklos valdymui yra per daug
event 2016-05-04 domain Švietimo ir mokslo ministerija label_outline Aktualijos

Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė: 30 proc. mokinio krepšelio lėšų skirti mokyklos valdymui yra per daug

Švietimo ir mokslo ministerija savivaldybėms ir mokyklų vadovams parengs išaiškinimą, kaip pagal naują mokinio krepšelio metodiką perskaičiuoti mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti skirtas lėšas. Pasak švietimo ir mokslo ministrės Audronės Pitrėnienės, dalyvavusios ministerijoje vykusiame Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos tarybos posėdyje, šis dokumentas bus pateiktas jau šią savaitę. 

Kovo 30-ąją Vyriausybei priėmus pakeistą Mokinio krepšelio apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, mokinio krepšelio lėšos, skirtos mokyklos valdymui (vidutiniškai 14 proc. nuo ugdymo planui finansuoti skirtų lėšų) išskaidytos į dvi dalis: iki 10 proc. galima skirti ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, o ne mažiau 4 proc. – švietimo pagalbai teikti. Mokyklų vadovai nuogąstauja, kad nedidelėse mokyklose atleidus direktorių pavaduotojus, skyrių vedėjus, sumažinus mokyklos vadovo etatą (jis liktų dirbti ne visu etatu), gali nukentėti ugdymo kokybė. Pasak asociacijos atstovų, mokyklose, kuriose mokosi iki 80 mokinių, išlaikyti mokyklos vadovą lėšų gali išvis nebelikti, tokia mokykla gali būti net reorganizuojama, pvz., į skyrių ar pan.

„Taip tikrai nebus. Pvz., jeigu mokykloje yra 41 mokinys, tai direktorius dirbs puse etato, jei 80 mokinių, tai tokioje mokykloje lieka vienas direktoriaus etatas ir 0,3 pavaduotojo etato, jeigu 120 mokinių – vienas direktorius ir 0,6 etato pavaduotojui ir t. t. Viskas nustatyta Mokinio krepšelio metodikoje, – patikino ministrė Audronė Pitrėnienė. – Pati esu dirbusi nedidelės mokyklos direktore ir neturėjau nė vieno pavaduotojo. Iš mokinio krepšelio mokyklos valdymui skirti 30 proc. ir net daugiau, kaip dabar daroma kai kuriose savivaldybėse, – taip tikrai neturi būti. Taip, mažose mokyklose teks dirbti daugiau. Savivaldybės taip pat turi prisiimti atsakomybę už mokyklų tinklą savo teritorijoje ir pasidalyti atsakomybe, nes mūsų visų tikslas bendras – optimizuoti išlaidas“.

Nuostata, kad mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti turi būti skiriama ne daugiau kaip 10 proc. nuo lėšų, skirtų ugdymo planui įgyvendinti, išskyrus kaimo gyvenamojoje vietovėje esančias mokyklas, turinčias iki 120 mokinių (tam tikslui leidžiama skirti iki 13 proc.), bus taikoma nuo rugsėjo 1 dienos.

Iki šiol galiojo nuostata, kad mokyklos valdymui buvo galima panaudoti vidutiniškai 14 proc. mokinio krepšelio lėšų.