Tinklalapio logotipas
Grįžti

alfa.lt: Abiturientų audros dėl egzaminų rezultatų: netrūksta nei džiaugsmo, nei ašarų
event 2016-07-05 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Spaudos apžvalga

alfa.lt: Abiturientų audros dėl egzaminų rezultatų: netrūksta nei džiaugsmo, nei ašarų

Šalies abiturientų laukimas baigėsi. Nacionalinis egzaminų centras (NEC) pirmadienį paskelbė lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, fizikos ir geografijos valstybinių brandos egzaminų rezultatus.

Rezultatai kaip ir kasmet sukėlė emocijų audrą: vieni pyko ir kaltino sistemą, kiti džiaugėsi, treti tikėjosi geresnių rezultatų.
 
Nusivylė dėl lietuvių kalbos egzamino rezultatų
 
Pirmadienio rytas abiturientams buvo išties nervingas. Socialiniuose tinkluose moksleiviai skaičiavo minutes iki egzaminų rezultatų paskelbimo ir nuolat tikrino NEC puslapį. Daugelis ypač jaudinosi dėl gimtosios kalbos egzamino. O pasirodę egzaminų rezultatai parodė, kad valstybinio lietuvių kalbos egzamino neišlaikė 10 proc. moksleivių.
 
„Egzaminui dar net neatėjusi, jau buvau nusivylusi, nes lietuvių kalbos ir literatūros egzaminas – didžiausia loterija, palyginus su kitais egzaminais. Nėra sudaryti tikslūs rašinių vertinimo kriterijai, todėl vertinimai labai subjektyvūs. Galbūt gavau ne tiek, kiek norėjau, tačiau pasigerinti rezultatą gali kasmet”, – apie lietuvių kalbos egzamino rezultatus Alfa. lt pasakojo Radviliškio Vaižganto gimnazijos moksleivė Gabrielė.
 
Vilniaus Jėzuitų gimnazijos abiturientė Martyna teigė, kad lietuvių kalbos egzamino rezultatas ją gerokai nustebino. „Tikėjaus geriau. Kiek kalbu su draugais, daug kas nusivylę. Na, bet čia toks egzaminas, kur sunku prognozuoti, kiek gausi”, – sakė mergina.
 
Kita moksleivė, Regina, jautėsi itin nusivylusi. Tik tikino nežinanti, kuo – ar pačia savimi, ar vertinimo sistema. „Tikėjausi, žinoma, geresnio rezultato. Bet NEC vertinimo sistemos dar neperkandau. Atsakymų lapuose aiškiai parašyta, kad maksimalus taškų skaičius yra 50, bet abiturientus vertino pagal 100 balų sistemą. Todėl tai gana suglumino.
 
Dėl paties egzamino – nežinau, tikėjausi geresnio rezultato, ir mano mokytoja, perskaičiusi rašinį, suteikė tokių vilčių, kad rezultatas bus neblogas, bet pagal balų sistemą mano balas mažokas“, – dėstė Regina iš Bartninkų Jono Basanavičiaus vidurinės mokyklos.
 
Vis dėlto ne visi kalbinti moksleiviai buvo nusiteikę pesimistiškai. Guoda iš Plungės „Saulės” gimnazijos džiaugėsi rezultatais. Tiesa, dėl jų ji pirmiausia skambino auklėtojai. „Esu labai patenkinta lietuvių kalbos rezultatu, gavau 87 proc. Aišku, visada tikėjausi 100-uko, bet esu laiminga ir tokiu rezultatu”, – sakė mergina.
 
Surinkti 16 taškų gali kiekvienas
 
Pirmadienį abiturientai sužinojo ir prieštaringai vertinamo matematikos egzamino rezultatus, mat tai pirmieji metai, kai jis privalomas tiems, kurie nori studijuoti nemokamai.
 
NEC duomenimis, egzaminą išlaikė 89,34 proc. visų laikiusiųjų, o 2015 metais matematikos egzaminą išlaikė 90,72 proc. kandidatų.
 
„Iš matematikos to ir tikėjausi, nėra labai aukšti rezultatai, bet ir nesitikėjau daug”, – tokiais įspūdžiais po rezultatų paskelbimo dalijosi moksleivė Vaiva iš Vilniaus Jėzuitų gimanzijos.
 
„Matematika irgi kiek nuvylė, bet bendrai į rezultatus žiūriu realistiškai, tai kaip ir viskas normalu”, – sakė Martyna.
 
Vis dėlto paklausus, ar privalomas matematikos egzaminas pasiteisino ir buvo naudingas, kalbintos merginos atsakė tik teigiamai.
 
„Man matematika niekad nebuvo problema. Manau, kad tai tik į gera, juk šis mokslas skatina loginį mąstymą. Suvokiu, kad yra negabių matematikoje, tačiau surinkti 16 taškų, kad išlaikyti, galima paprasčiausiai, turint gerą skaičiuotuvą, vien iš pirmosios ir antrosios dalies”, – dėstė Gabrielė.
 
„Manau, kad pasiteisino, nes kad išlaikytų dvyliktokui reikėjo atlikti testines užduotis, kurios tikrai buvo labai lengvos, o surinkti 10 taškų galėjo kiekvienas, nes tikrai reikėjo skaičiuotuvo ir po nosimi pakišto formulių lapo”, – tikino Guoda.
 
Abiturientė Regina prisipažino – ji išties prasta matematikė, tačiau egzamino rezultatais liko patenkinta.
 
„Egzaminą ne tik išlaikiau, bet ir susirinkau kelis taškelius, Taip, kad pateisinau savo lūkesčius su kaupu”, – sakė mergina.
 
Labiausiai nusivylė ne rezultatais, o NEC
 
Socialiniuose tinkluose pasipylė abiturientų klausimai ir pasipiktinimų lavina. Ne vienas klausė, kada, kaip ir kokiais argumentais remiantis parašyti apeliaciją. Daugelis tai tikino darysiantys dėl lietuvių kalbos egzamino.
 
Viena moksleivė „Facebook” dvyliktokų grupėje pasidalijo įrašu, kuriame teigia, kad pamačiusi rezultatus apsiverkė. „Kodėl tiek mažai? Kai, atrodo, mokaisi tuos 12 metų ir gana neblogai. Nesugadino mano ateities, susimokėsiu už tą mokslą, tik va, abydna, kad reikės kišti pinigus į tokią šalį, kuriai aš ir mano žinios yra nieko vertos”, – piktinosi abiturientė.
 
Abiturientas Erikas naujienų portalą Alfa.lt tikino, kad lietuvių kalbos egzaminas – išlaikytas, tačiau labiausiai nuvylė pats NEC. „Nesuteikia jokios informacijos, nuo kiek balų skaičiavo. Daug dvyliktokų pasimetę. Nuo 100 skaičiavo ar nuo 50. Pačiame egzamino lape parašyta kad nuo 50, nes skaičiuojant visai galva susisuka, kaip kas. Šiaip džiaugiuosi, kad pavyko išlaikyti, net ir nedideliam balui”, – atviravo moksleivis.
 
Alfa.lt primena, kad mokiniai turi galimybę internetu pamatyti valstybinių brandos egzaminų darbų įvertinimo rezultatus. Prisijungti prie rezultatų skelbimo sistemos nuo lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, biologijos ir geografijos valstybinių brandos egzaminų rezultatų skelbimo dienos galima adresu https://rezultatai.nec.lt per Elektroninės valdžios vartų portalą arba iš duomenų tvarkytojo (mokyklos) gautu kandidato kodu ir vienkartiniu slaptažodžiu, kurį privaloma pasikeisti, prisijungus pirmą kartą.
 
Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos apraše yra apibrėžta apeliacijų dėl valstybinių brandos egzaminų rezultatų teikimo tvarka. Mokiniai apeliacijas gali pateikti savo mokyklos vadovui per tris darbo dienas nuo valstybinio brandos egzamino rezultatų paskelbimo dienos.
 
Rašydami prašymus dėl apeliacijų nagrinėjimo, mokiniai gali nurodyti ir savo argumentus, kodėl nesutinka su gautu egzamino įvertinimu.
 
Julija Šakytė