Tinklalapio logotipas
Grįžti

„Education Talks“ – skaitmeninė revoliucija klasėje
event 2016-08-11 domain Lyderių laikas label_outline Aktualijos

„Education Talks“ – skaitmeninė revoliucija klasėje

Kokios naudos jūsų klasei gali duoti projektais grindžiamas mokymasis ir „20 proc. laiko taisyklė“?

Esthera Wojcicki yra amerikiečių žurnalistė, autorė, pedagogė ir „Creative Commons“ valdybos pirmininko pavaduotoja. Šiame interviu ji dalijasi mintimis apie skaitmeninę revoliuciją klasėje.
 
Interviu pateikiamas su subtitrais 23 kalbomis. (Prašome pasirinkti subtitrus lietuvių kalba paspaudus žvaigždutės formos simbolį „nustatymai“ ekrano apatinės juostos dešiniajame kampe.)
 


Skaitmeninė revoliucija klasėje

Kokie didžiausi sunkumai kyla palaipsniui įgyvendinant naujus mokymo metodus?

Visi švietimo tyrimai jau ne vienus metus rodo, kad didžioji mokymosi dalis – net 80 proc. – vyksta už klasės ribų. Tad kodėl jo tiesiog neatnešus į klases? Priežastis, kodėl mokiniai mokosi ne klasėje, yra tarpusavio sąveika. Žmonės mokosi veikdami, o ne pasyviai.
 
Kaip technologijos gali padėti pakeisti mokymą ir mokymąsi?

Kol mes dar neturėjome technologijų, ir kiekvienas kišenėje nesinešiojo telefono, kažko išmokti buvo galima keliais būdais. Vienas iš jų buvo eiti į mokyklą, kantriai joje sėdėti, klausyti, įsiminti ir pasistengti pritaikyti įgytas žinias. Antrasis būdas buvo eiti į biblioteką ir susirasti knygą. Taigi žmonės įvairių dalykų mokėsi abiem šiais būdais. Bet tuomet įvyko skaitmeninė revoliucija, ir mes visi įgijome galimybę naudotis kompiuteriais, planšetiniais kompiuteriais ir telefonais. Taigi šiandien norėdami kažko išmokti galite tiesiog pasinaudoti telefonu – jums nebereikia eiti į biblioteką arba sėdėti paskaitoje. Tačiau visas švietimo modelis vis dar grindžiamas sėdėjimu pamokose, nesvarbu, ar mokotės antroje klasėje ar studijuojate universitete.

Vaikai mėgsta technologijas, kurios jiems yra tarsi stebuklingoji lazdelė. Tai jei jūs suteikiate jiems galimybę tyrinėti naudojant technologijas, susidomėjimas auga.
 
Jeigu tyrinėjimams galite naudoti kompiuterį, telefoną arba planšetinį kompiuterį, greičiausiai technologijos sužavės ir jus.

Pavyzdžiui, jeigu norite kažko išmokti ir nežinote, kaip tai padaryti, „YouTube“ galite susirasti vaizdo įrašą. Čia yra vaizdo įrašų apie viską.
 
Kokių pokyčių reikia norint skatinti projektais grindžiamą mokymąsi?


Norėdami, kad tokio mokymosi vis daugėtų, turime sumažinti testų rezultatų svarbą ir kreipti dėmesį ne tik į testų rezultatus. Aš neraginu visai atsisakyti testų, nes niekas ir nenori jų atsisakyti, tiesiog sakau, kad mes galbūt neturėtume koncentruotis tik į juos. Gal mes turėtume naudoti testus kaip „matuoklį“, kad įvertintume, į ką mokinys tam tikroje srityje turėtų labiau pasigilinti, ir nevertinti mokytojo tik vadovaujantis testų rezultatais.

Gal turėtume vertinti mokytoją pagal „keturias K“:
  • Ar mokiniai išmano komunikacijas?
  • Ar jie kūrybingi?
  • Ar jie geba kritiškai mąstyti?
  • Kaip jiems pavyksta kartu dirbti? Ar vaikai empatiški?

Ką šie gebėjimai reiškia darbo vietoje? Kokių įgūdžių mokote savo klasėse?

Kokias svarbiausias naujovės galėtumėte pasiūlyti mokytojams įdiegti?
 
Tai nereiškia, kad turėtumėte atsisakyti pamokų, o tiesiog, kad norite sumažinti jų svarbą. Jūs norite sugebėti panaudoti tai, ko išmokote pamokoje – tuomet ji tampa prasminga. Štai kodėl aš siūlau „20 proc. laiko klasėje taisyklę“ – 20 proc. laiko leistų mokiniams 20 proc savaitės dirbti prie projekto, panaudojant dalykus, kuriuos jie išmoko, ar informaciją, kurią sužinojo, per likusius 80 proc. laiko. Taip mokymasis tampa aktualus.
 
Tiesiog pabandykite tai ir pamatysite, ar vaikams tai patiks. Pirmosios kelios savaitės gali atrodyti chaotiškos, ir jūs galite nesuprasti, ką jie veikia, tačiau mėnesiui baigiantis būsite nustebinti, kiek daug jie išmoko.
 

Interviu 2016-07-28