Tinklalapio logotipas
Grįžti

Metodinės dienos atgarsiai
event 2016-08-29 domain Ugdymo plėtotės centras

Metodinės dienos atgarsiai

2016 m. rugpjūčio 23 d. vyko metodinė diena „Kiek svarbūs skaitymo ir rašymo gebėjimai mokantis visų dalykų?“ Socialinių mokslų kolegijoje, Vilniuje, vykusį renginį organizavo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) kartu su Ugdymo plėtotės centru ir Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centru (SPPC).

Metodinės dienos – tai tradicinis ir laukiamas metų renginys, besitęsiantis savaitę ar ilgiau, tačiau pirmą kartą visa švietimo bendruomenė buvo sutelkta dirbti kartu vieną dieną. Aktualizuoti mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimų svarbą ugdymo procese susirinko beveik 700 švietimo bendruomenės narių. Metodinėje dienoje dalyvauti buvo kviečiami savivaldybių ugdymo sričių ar dalykų metodinių būrelių pirmininkai, švietimo skyrių, švietimo centrų ir švietimo pagalbos tarnybų specialistai arba deleguoti nariai.

Renginio organizatoriams teko suorganizuoti tiesioginę vaizdo konferenciją, kad daugybė dalyvių tuo pačiu metu galėtų stebėti pirmąją metodinės dienos sesiją – LR švietimo ir mokslo ministrės Audronės Pitrėnienės įžanginį žodį, dr. Ritos Dukynaitės (ŠMM) pranešimą „Skaitymas ir rašymas per visus dalykus. Tarptautinių tyrimų įžvalgos“ ir dr. Aidos Šimelionienės (SPPC) pranešimą „Kodėl mokyti(s) šiandien sunkiau nei vakar?“

Antroje dienos sesijoje vyko skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymo gerosios praktikos pavyzdžių pristatymas grupėse. Mokyklos, savo veiklos įsivertinimu naudojančios įrankį IQES, dalyviams pristatė savo mokyklos patirtį, įspūdžius ir rekomendacijas. Patirtimi dalinosi atstovai iš Ukmergės Dukstynos pagrindinės mokyklos, Kėdainių Juozo Paukštelio progimnazijos, Utenos Krašuonos progimnazijos, Molėtų r. Giedraičių Antano Jaroševičiaus gimnazijos, Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos ir VšĮ Vilniaus „Versmės“ katalikiškosios gimnazijos.

Trečioji dienos sesija buvo skirta darbui dalykų aktualijų grupėse: dorinio ugdymo, gamtos mokslų, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo, informacinių technologijų, kūno kultūros, matematikos, meninio ugdymo, mokyklų bibliotekininkų, pedagoginių-psichologinių tarnybų, pradinio ugdymo, socialinio ugdymo, švietimo skyrių ir švietimo centrų, technologijų ir užsienio kalbų. Tema „Kiek svarbūs skaitymo ir rašymo gebėjimai mokantis visų dalykų?“ atsispindėjo visų dalykų grupėse – dalyviai aktyviai įsitraukė į praktines veiklas ir užduotis, karštas diskusijas šia tema. Ugdymo plėtotės centro metodininkai rinko dalyvių lūkesčius, informaciją, kuri dalyviams buvo aktuali ir kuria grįžę dalysis su savo kolegomis, taip pat ką planuoja pritaikyti darbe.