Tinklalapio logotipas
Grįžti

„Apple“ mokymus vedanti Staselė Riškienė: mokytojas neturi bijoti savo mokinių
event 2016-09-23 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Spaudos apžvalga

„Apple“ mokymus vedanti Staselė Riškienė: mokytojas neturi bijoti savo mokinių
Staselė Riškienė – ne tik Kuršėnų Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja, bet ir „Apple“ profesinio tobulinimo konsultantė. Taigi moteris įkvepia semtis naujų žinių ne tik mokinius, bet ir mokytojus. Paklausta, ar mokytojai yra geri mokiniai, Staselė neslepia – dažnam mokytojui jos mokomas dalykas primena siaubą. Mat S.Riškienė pedagogus moko taikyti savo darbe išmaniąsias technologijas. Bet baisu tik iš pradžių.
 
 Profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursus mokytojams Staselė Riškienė veda jau kokius ketverius metus. Su pašnekove kalbamės apie tai, kaip sekasi mokyti mokytojus, ar klusnūs jie mokiniai ir koks šiandien apskritai turi būti pedagogas.
 
– Kodėl ir kada apskritai nusprendėte imtis tokios veiklos – paskirti savo laiką mokytojų kvalifikacijos tobulinimui?
 
– Reikėtų paieškoti tikslios datos, kada vedžiau pirmuosius savo profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursus mokytojams. Jų buvo daug ir įvairių, bet jau ketvirti metai, kai dalinuosi žiniomis būtent apie išmaniųjų technologijų galimybes mokymui bei mokymuisi seminarų metu ir tinklaraštyje www.iklase.lt. Informacinių technologijų centras mums suteikė galimybę išbandyti išmaniuosius įrenginius – buvome vieni pirmųjų Lietuvoje – tad natūraliai kilo noras su kitais mokytojais tuo dalintis, kad išmaniosios technologijos kuo greičiau pasiektų Lietuvos mokyklas ir kuo daugiau mokinių galėtų jomis naudotis.
 
 – Ar sunku mokyti mokytojus? Su kokiais didžiausiais iššūkius susiduriate?
 
 – Tiesą pasakius, išmaniąsias technologijas mokytojams tikrai sunkiau įvaldyti nei mokiniams. Pastariesiems jos yra gyvenimo dalis, o dažnam mokytojui – svetimybė ar net siaubas… Tai visiškai natūralu, ir aš mokytojų baimes puikiai suprantu, būtent todėl ir stengiuosi nuoširdžiai padėti jų atsikratyti. Pajusti technologijų teikiamą naudą.
 
 Kita vertus, yra daug mokytojų, kurie išmaniąsias technologijas yra įvaldę net geriau nei jų mokiniai. Jie tikrai dega noru vis sužinoti ką nors naujo ir tuoj išbandyti tai kartu su savo mokiniais. Su tokiais mokytojais dirbti didžiulis malonumas ir… iššūkis siekiant patenkinti jų žinių troškimą!
 
– Ar mokytojams apskritai išmaniosios technologijos yra aktualios, ar jie labiau žiūri į jas kaip į būtinybę?
 
– Aš manau, kad kiekvienam mokytojui tiesiog natūraliai turėtų būti svarbu žinoti, kuo gyvena jų mokiniai, kokios mokymo priemonės bei būdai geriausiai atitinka mokinių gyvenimo būdą bei laikmetį. Mokytojai turi nebijoti mokytis iš mokinių! Deja, tai nėra labai įprasta Lietuvoje, tad daliai mokytojų – tai vis dar būtinybė, o ne natūralus poreikis.
 
– Ko dažniausiai mokote mokytojus? Kokių kompetencijų, jei galima taip įvardinti, jiems dažniausiai trūksta?
 
– Kaip jau minėjau, dažniausiai mokau mokytojus, kaip pasinaudoti naujausiomis išmaniųjų technologijų galimybėmis, organizuojant mokymosi procesą – to ko nemokama universitete, nes jų programos paprasčiausiai nespėja kartu su technologijų pažanga.
 
Mokytojai yra kompetentingi savo dalyko specialistai, turi daug geros patirties, bet dėl užsienio kalbos žinių ar laiko stokos jie nespėja sekti naujienų apie technologines naujoves, kurios dažniausiai atkeliauja iš užsienio šalių. Aš turiu daug galimybių mokytis iš švietimo ekspertų visoje Europoje, nuolat seku naujoves, kuriomis dalijasi tiek didžiausios technologijų bendrovės, tiek nuostabūs kolegos iš viso pasaulio, tad džiaugiuosi galėdama iš karto jomis pasidalinti su Lietuvos mokytojais.
 
– Koks, jūsų galva, turi būti šių dienų mokytojas, kad būtų pats savimi patenkintas, įdomus mokiniui? Kokie kriterijai svarbiausi šių dienų pedagogui?
 
– Svarbiausia, kad mokytojui pačiam būtų įdomus jo dalykas. Ar ilgai klausytumėtės pašnekovo, kuris kalba apie tai, kas jam neįdomu?! Mokytojas turi degti noru gilintis į savo dalyką, sekti naujoves ar ieškoti naujų būdų dar geriau perteikti jį savo mokiniams ir nuolat mokytis pats. Visa kita ateina savaime.
 
– Ar pasikeitė, jūsų nuomone, mokytojo vaidmuo mokykloje per pastaruosius metus? Koks jis dabar?
 
– Be abejo, pasikeitė. Mokytojas jau seniai nebėra pagrindinis žinių šaltinis – mokinys didžiąją dalį informacijos gali gauti savarankiškai, naudodamasis tinkamomis priemonėmis. Dažnai teigiama, kad mokytojui dabar turi tekti pagalbininko vaidmuo: mokiniai kiek įmanoma daugiau turi mokytis savarankiškai ar grupėse, o mokytojas – jiems padėti. Tačiau aš manau, kad to neužtenka… Ne tik pagalbininkas, bet ir profesionalus konsultantas, psichologas, įkvėpėjas ir, svarbiausia, pavyzdys mokiniams – toks turi būti mokytojas šiandien.
 
Ilgalaikiam mokytojų kvalifikacijos tobulinimui ir naujų specialistų pritraukimui į švietimą numatytos 2014-2020 Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijos.