Tinklalapio logotipas
Grįžti

Mokiniams nebereikės nešiotis vadovėlių
event 2016-09-29 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Spaudos apžvalga

Mokiniams nebereikės nešiotis vadovėlių

Lengvesnės mokinių kuprinės ir paprastesnis mokytojų darbas – tokį pažadą davė leidykla „Šviesa“, šiais mokslo metais suteikdama nemokamą prieigą naudotis visų pagrindinių vadovėlių elektroninėmis versijomis per virtualiąją mokymosi aplinką „Eduka klasė“. Lietuvos mokyklos kviečiamos registruotis sukurtoje platformoje ir suteikti galimybę vaikams skaitmeninių vadovėlių komplektais bei kitu interaktyviuoju mokomuoju turiniu visus metus nemokamai naudotis tiek mokykloje, tiek namuose.

„Sunkios kuprinės, į kurias reikėjo sutalpinti kelių dalykų vadovėlius ir kitas mokyklines priemones, buvo visų kartų tėvų rūpestis, tačiau laikas tai keisti. Skaitmeniniame amžiuje, kai leidžiami elektroniniai vadovėliai ir kuriamos interaktyviosios užduotys, kuprinėje verta nešiotis tik rašymo priemones, sąsiuvinius ir pratybas, kuriose vaikai rašo. Todėl sukūrėme virtualiąją mokymosi aplinką „Eduka“, kurioje patalpinome elektroninius vadovėlius ir kitą ugdymo turinį. Ją šiais metais atvirai išbandome ir tobuliname, tad pakvietėme mokinius ir mokytojus pirmus metus nemokamai naudotis vadovėlių komplektais bei interaktyviuoju turiniu, o kartu išsakyti savo pastabas, pageidavimus“, – sako leidyklos „Šviesa“ direktorė Jurgita Nacevičienė.
 
Minėtą platformą „Eduka“ sudaro virtualioji mokymosi aplinka „Eduka klasė“, apimanti integruotąjį mokomąjį turinį (skaitmeninius vadovėlius, mokytojo knygas, papildomas užduotis ir interaktyvųjį turinį), ir elektroninis „Eduka dienynas“, galintis veikti ir atskirai nuo „Eduka klasės“. Dienynas siūlo galimybę susieti mokymąsi su pasiekimų vertinimu, o nuo kitų metų – pirmą kartą elektroninėje erdvėje sekti individualią mokinių pažangą ir vertinti ne tik žinias, bet ir įgytas kompetencijas.
 
„Prisijungęs prie virtualiosios mokymo aplinkos pirmiausia vaikams pradėjau skirti elektronines užduotis pamokai įsivertinti ir žinioms įtvirtinti. Tai labai pasiteisino – septintokai testus sprendžia tiesiog išmaniuosiuose telefonuose ir jaučia tikrą azartą tikrintis ir rinkti taškus. O man tuo pat metu patogu sekti, ką ir kaip jie išsprendė“, – teigia Simonas Šabanovas, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gimnazijos geografijos mokytojas.
 
Pasak J. Nacevičienės, svarbiausias žmogus moksleivio lavinimosi kelyje yra mokytojas, todėl siekiama padėti jam kuo patogiau pasiruošti pamokoms, skirti daugiau laiko vaikams ir stebėti individualią jų pažangą.
 
„Norint pasiekti kuo geresnių rezultatų, mokymosi priemonės turi būti ir įvairios, ir nuosekliai suderintos tarpusavyje, papildančios viena kitą. Todėl kūrybos procese dalyvauja didelė komanda – ruošiame ne tik vadovėlius ir pratybas, o visą spektrą integruotų priemonių – tai ir elektroniniai vadovėliai, mokytojų knygos, papildomos užduotys, interaktyvus garso ir vaizdo turinys. Gerai apgalvota mokymosi būdų įvairovė padeda mokiniams lengviau įsavinti žinias. Ir visa tai turi būti lengvai prieinama, todėl naudotis „Eduka klasė“ turiniu vaikai gali prisijungę prie namų, bibliotekos ar mokyklos kompiuterio, o popierines knygas palikti klasėse“, – sako J. Nacevičienė.
 
Iki mokslo metų pabaigos mokymosi aplinkoje „Eduka klasėje“ iš viso bus galima rasti elektroninius daugumos mokomųjų dalykų vadovėlius ir virš 5500 skirtingų užduočių, tiek pradinių, tiek aukštesniųjų klasių moksleiviams. Per metus į šią virtualiąją mokymosi aplinką planuojama sudėti visą reikalingą mokymosi turinį.
 
Mokytojai, norintys išmėginti virtualiąją mokymosi aplinką, kviečiami registruotis portale ir kartu su mokiniais naudotis visu pateiktu mokomuoju turiniu. „Eduka klasėje“ mokytojas galės sukurti grupes ir gavęs grupės kodą pasidalinti juo su mokiniais. Mokiniai, turėdami šį kodą, galės namuose naudotis visais elektroniniais „Šviesos“ vadovėliais ir užduotimis.
 
Planuojama, kad galutine virtualiosios mokymosi aplinkos „Eduka“ versija ir visomis jos funkcijomis galima bus naudotis nuo kitų mokslo metų. Priklausomai nuo poreikių, mokyklos galės įsigyti atskirus platformos modulius, pavyzdžiui, tik pasiekimų vertinimo dienyną arba mokomąjį turinį. Iki to laiko mokyklos, vaikai ir tėvai kviečiami išbandyti elektroninę aplinką ir teikti siūlymų, kaip „Eduka klasę“ patobulinti, ir pasidalyti tuo, kas jiems labiausiai praverčia.