Tinklalapio logotipas
Grįžti

Per metus – stulbinantys mokyklos pokyčiai: užteko pakeisti mokymo aplinką
event 2016-11-23 domain Švietimo informacinių technologijų centras label_outline Spaudos apžvalga

Per metus – stulbinantys mokyklos pokyčiai: užteko pakeisti mokymo aplinką
Išgirdus žodį „mokykla“ daugeliui prieš akis iškyla gerai pažįstamas vaizdas: juoda lenta, prie jos stovinti mokytoja, ir balta kreida užrašytos užduotys. Tačiau pamokos Kauno Milikonių pagrindinėje mokykloje kartais labiau primena kadrus iš fantastinio filmo – klasėje įrengta šiuolaikinė mokymosi aplinka (ŠMA) leidžia pasiekti tai, kas anksčiau atrodė neįmanoma.
 
„Norėjome padaryti mokymosi procesą patrauklesnį ir įdomesnį mokiniams, Taip pat skaitykite: Unės Kaunaitės atliktas tyrimas atskleidė paslaptį, kaip geriausiai įsiminti informaciją Nacionalinę kampaniją „Už saugią Lietuvą” papildys praktinė informacija kovai su patyčiomis – apie sprendimą dalyvauti ŠMA projekte kalba Milikonių pagrindinės mokyklos direktorius Janas Ryzgelis. – Pastebėjome, kad dabartiniai vaikai informaciją priima kitaip – ne žodinę, o vizualinę, jiems sunkiau ilgai išbūti vienoje vietoje, tad ieškojome tokių mokymosi priemonių, kurios atsižvelgtų į šiuos ypatumus.“
 
„Analizuojant mūsų vaikų rezultatus šalies ar tarptautiniuose tyrimuose, nurodoma, kad viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl rezultatai prastėja ir mažėja vaikų domėjimasis tokiais dalykais, kaip matematika ar lietuvių kalba – tai, kad vaikai gauna per sunkias arba per lengvas, jų lygio neatitinkančias užduotis, o užduočių įvairovė pamokose yra per maža. EMA elektroninės pratybos padeda spręsti šią problemą.
 
Pagal bendrųjų programų reikalavimus suformuluotose temose pateikiami užduočių rinkiniai skirtingų pasiekimų lygių mokiniams – tai leidžia diferencijuoti ir individualizuoti mokymą,” – pasakoja TAMO grupės ugdymo turinio vadovė Jūratė Mikulevičiūtė.
 
Kas gi yra šiuolaikinė mokymosi aplinka (ŠMA)? Tai klasė, kurioje veikia belaidis internetas, o efektyviai ir įdomiai mokytis padeda išmanieji įrankiai: interaktyvi lenta, planšetiniai ir mokytojo kompiuteriai; speciali programinė įranga; elektroninės EMA pratybos, elektroninis dienynas ir virtuali pasiruošimo egzaminams sistema. Kuriant ŠMA dalyvavo stipriausios ir pažangiausios savo srityse kompanijos: „Teo“, „Microsoft“, „TAMO“, „HP“ ir „BMK“. „Vienas geriausių ir tikrai unikalių dalykų, įrengiant ŠMA mūsų mokykloje buvo tai, kad mes gavome iškart visą paslaugų paketą: ir reikalingą techniką, ir programinę įrangą, ir mokymus mokytojams“, – dalinasi Milikonių pagrindinės mokyklos direktorius.
 
J.Ryzgelis pasakoja iš mokinių girdėjęs tik teigiamus atsiliepimus apie naująją klasę: „Vaikai tikrai noriai mokosi ir lanko pamokas, yra susidomėję ir motyvuoti. Didelis pliusas yra tai, kad dabar per gamtos mokslų pamokas mokiniai gali daryti įvairius praktinius eksperimentus, o ne tik išgirsti sausą teoriją.“ Mokyklos administracijos duomenimis, mokinių mokymosi motyvacija išaugo 47 proc., pagerėjo mokymosi pasiekimai, darbo kompiuteriu įgūdžiai, išaugo mokinių pusmečio įvertinimai.
 
„Elektroninis EMA pratybų formatas yra vienas iš pagrindinių mokytis motyvuojančių veiksnių, itin patrauklus mokiniams, – įsitikinusi J.Mikulevičiūtė. – Iš mokinių dažnai gauname atsiliepimų, kad puiku, jog elektroninių pratybų neįmanoma pamiršti namuose, nereikia nešiotis, jas galima atlikti planšetėje, kompiuteryje, o kartais visai patogu ir išmaniajame telefone. Tuo tarpu mokytojai džiaugiasi, kad nereikia namo neštis krūvos sąsiuvinių, o pats užduočių taisymas yra greitesnis ir lengvesnis nei popieriuje.“
 
Milikonių mokyklos direktorius pripažįsta, kad prieš įvedant naujoves, tėvai turėjo įvairių nuogąstavimų dėl to, ar ne per daug jų vaikai naudos kompiuterius mokykloje. „Bet juk gyvename XXI amžiuje, dabar su žodžiu „išmanusis“ ir gulamės, ir keliamės“, – sako jis. Jam pritaria ir "Microsoft" švietimo programų vadovė I.Stankevičienė: „Informacinių technologijų (IT) panaudojimas pačiose įvairiausiose gyvenimo srityse ir profesijose kasdien auga. Tikimasi, kad po kelių metų daugiau nei trys ketvirtadaliai visų profesijų bus susijusios su IT. Mokydama būsimus darbo rinkos dalyvius, šiuolaikinė mokykla turėtų naudoti tas priemones, kurias jie naudos savo darbe ir išmokyti vaikus dirbti taip, kaip jiems reikės, tapus savarankiškais. Be to, informacinės technologijos kone kiekvienas vaikas naudoja savo gyvenime po pamokų. Tereikia įsileisti jas į mūsų mokyklas ir išmokyti vaikus, kaip jas panaudoti darbui ir mokymuisi.“
 
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio patarėjas švietimui prof. Dainius Pavalkis  pastebi dar viena šiuolaikinės mokymosi aplinkos naudą: „Nemažiau svarbu, kad augo mokytojų kompetencija informacinių ir komunikacinių technologijų srityje. Daugiau mokytojų įgijo išmaniosios interaktyvios lentos valdymo įgūdžių, išmoko sudaryti interaktyvias užduotis pagal mokinių mokymosi lygius, įvaldė debesų kompiuteriją“.
 
Kalbėdamas apie ŠMA įrengimą kitose Kauno mokyklose, D.Pavalkis džiaugėsi, kad Milikonių pagrindinė mokykla nebėra vienintelė: „ Dabar tokių mokyklų Kaune – 11 ir labai tikiuosi kad Kauno m. surenkant biudžetą, nešvaistant pinigų dešinėn ir kairėn, turėsime galimybę visų mokyklų 5-6 klasėms tokią į ateitį orientuoto mokymosi galimybę suteikti.“
 
Susipažinti su realiai veikiančiu ŠMA modeliu ir jį išbandyti galima parodoje MOKYKLA2016, vyksiančioje lapkričio 25-26 d. LITEXPO parodų rūmuose.

 

Projekto partnerio remiamas turinys