Tinklalapio logotipas
Grįžti

EBPO švietimo darbinis dokumentas „Kas daro mokyklą besimokančia organizacija?“ (2016 m.)
event 2016-12-29 domain Lyderių laikas label_outline Aktualijos

EBPO švietimo darbinis dokumentas „Kas daro mokyklą besimokančia organizacija?“ (2016 m.)

EBPO švietimo darbinį dokumentą „Kas daro mokyklą besimokančia organizacija?“ (2016 m.) reikėtų vertinti kaip bandymą siekti bendro mokyklos kaip besimokančios organizacijos supratimo.

Minėta koncepcija solidžiai pagrįsta literatūroje, ir ją atpažįsta visos susijusios šalys, t. y. pedagogai, politikai, tėvai ir kt.

Dokumente nuodugniai analizuojama apskritai literatūroje apibūdinta besimokanti organizacija, taip pat ši sąvoka nagrinėjama mokyklos kontekste.

Jame nustatomi mokyklos kaip besimokančios organizacijos požymiai, kurie vėliau sujungiami į vieną integruotą modelį, sudarytą iš septynių „į veiksmą nukreiptų“ aspektų:

1) į visų mokinių mokymąsi nukreiptos vizijos kūrimas ir dalijimasis ja;

2) nuolatinių mokymosi galimybių visiems darbuotojams kūrimas ir palaikymas;

3) darbuotojų kolektyvinio mokymosi ir bendradarbiavimo skatinimas;

4) tyrimų, naujovių ir tyrinėjimo kultūros skatinimas;

5) žinių rinkimo ir mainų bei mokymosi įterptųjų sistemų kūrimas;

6) su išorine aplinka ir platesne mokymosi aplinka susijęs mokymasis; ir

7) mokymosi lyderystės modeliavimas ir augimas.

Šie aspektai ir svarbiausi pagrindiniai požymiai turėtų pasitarnauti kaip praktinės rekomendacijos, padėsiančios mokykloms pasikeisti ir tapti besimokančiomis organizacijomis bei galiausiai pagerinti mokinių mokymosi rezultatus.

OECD Education Working Papers No.137. Marco Kools and Louis Stoll. What Makes a School a Learning Organisation?

Dokumento tekstas – anglų kalba.

ISSN: 1993-9019 (internete)

DOI: 10.1787/19939019

(Marco Kools, Louise Stoll. OECD, France 2: University College London, United Kingdom, 07 July 2016)