Tinklalapio logotipas
Grįžti

EBPO švietimo darbinis dokumentas „Kas daro mokyklą besimokančia organizacija?“ (2016 m.)
event 2016-12-29 domain Lyderių laikas

EBPO švietimo darbinis dokumentas „Kas daro mokyklą besimokančia organizacija?“ (2016 m.)
<div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label" style="display:none">Puslapio turinys</div> <div id="ctl00_PlaceHolderMain_Content__ControlWrapper_RichHtmlField" class="ms-rtestate-field" style="display:inline" aria-labelledby="ctl00_PlaceHolderMain_Content_label"> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">EBPO švietimo darbinį dokumentą „Kas daro mokyklą besimokančia organizacija?“ (2016 m.) reikėtų vertinti kaip bandymą siekti bendro mokyklos kaip besimokančios organizacijos supratimo. </p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">Minėta koncepcija solidžiai pagrįsta literatūroje, ir ją atpažįsta visos susijusios šalys, t. y. pedagogai, politikai, tėvai ir kt.</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">Dokumente nuodugniai analizuojama apskritai literatūroje apibūdinta besimokanti organizacija, taip pat ši sąvoka nagrinėjama mokyklos kontekste.</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">Jame nustatomi mokyklos kaip besimokančios organizacijos požymiai, kurie vėliau sujungiami į vieną integruotą modelį, sudarytą iš septynių „į veiksmą nukreiptų“ aspektų:</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">1) į visų mokinių mokymąsi nukreiptos vizijos kūrimas ir dalijimasis ja;</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">2) nuolatinių mokymosi galimybių visiems darbuotojams kūrimas ir palaikymas;</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">3) darbuotojų kolektyvinio mokymosi ir bendradarbiavimo skatinimas;</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">4) tyrimų, naujovių ir tyrinėjimo kultūros skatinimas;</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">5) žinių rinkimo ir mainų bei mokymosi įterptųjų sistemų kūrimas;</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">6) su išorine aplinka ir platesne mokymosi aplinka susijęs mokymasis; ir</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">7) mokymosi lyderystės modeliavimas ir augimas.</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">Šie aspektai ir svarbiausi pagrindiniai požymiai turėtų pasitarnauti kaip praktinės rekomendacijos, padėsiančios mokykloms pasikeisti ir tapti besimokančiomis organizacijomis bei galiausiai pagerinti mokinių mokymosi rezultatus.</p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1"><a href="http://www.oecd-ilibrary.org/education/what-makes-a-school-a-learning-organisation_5jlwm62b3bvh-en" target="_blank">OECD Education Working Papers No.137. Marco Kools and Louis Stoll. What Makes a School a Learning Organisation?</a></p> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">Dokumento tekstas – anglų kalba.</p> <div class="ms-rteFontFace-1"> <p class="ms-rteElement-P">ISSN: 1993-9019 (internete) </p> <p class="ms-rteElement-P">DOI: 10.1787/19939019</p> </div> <p class="ms-rteElement-P ms-rteFontFace-1">(Marco Kools, Louise Stoll. OECD, France 2: University College London, United Kingdom, 07 July 2016)</p> </div>