Tinklalapio logotipas
Grįžti

Nesutaria dėl brandos egzaminų: ministerija nori keisti visą sistemą, mokiniai ir pedagogai – pačius egzaminus
event 2018-08-28 domain LRT.lt

Nesutaria dėl brandos egzaminų: ministerija nori keisti visą sistemą, mokiniai ir pedagogai – pačius egzaminus

Egzaminai visada buvo esminis dalykas, vertinant abiturientų pasiekimus, todėl taip turėtų ir išlikti, LRT RADIJUI sako buvęs Kauno technologijos universiteto gimnazijos direktorius Bronislovas Burgis. Jo nuomone, reikėtų keisti ne vertinimo tvarką, o egzaminus – jų turinys turėtų būti žinomas prieš kelerius metus ir egzaminus laikyti turėtų ir patys mokytojai. Švietimo ir mokslo ministrė vis dėlto įsitikinusi, kad reikia keisti visą sistemą.

Galutinius abiturientų vertinimus sudarytų trys dalys

Anot švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės, jau daug laiko diskutuojama apie tai, kad abiturientų vertinimas, laikant egzaminus, nėra teisingas, nes moksleivių rezultatus nulemia vos kelios užduotys.

„Ne kartą vyko diskusija, kad tikriausiai jau metas nukarūnuoti valstybinius brandos egzaminus, tikriausiai nėra visiškai teisinga, kad žmogaus dvylikos metų pastangos mokykloje yra įvertinamos keliais skaičiais, kurie realiai nulemia stojimą į aukštąją mokyklą, o gal ir tolimesnį gyvenimą“, – sako J. Petrauskienė.

Švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės aiškinimu, siūloma abiturientų pasiekimus ir žinias vertinti pagal tris kriterijus: brandos egzaminus, vienuoliktos ir dvyliktos klasių pažymių vidurkius bei brandos darbą.

Ministrės aiškinimu, toks vertinimas būtų naudingas, nes dabartinė egzaminų sistema atspindi tik abiturientų įgytas žinias, o ne visus gabumus. J. Petrauskienės teigimu, sistema būtų pritaikyta pagal geriausius kitų šalių pavyzdžius.

„Siūloma pereiti prie kaupiamojo vertinimo. [...] Paprastai sakant, yra trys įrašai, kurie atspindėtų žmogaus pasiekimus per dvylika metų. Be jokios abejonės, yra brandos egzaminai, kurie svarbūs, kad galėtume pamatyti, kiek mokinys geba, kiek yra išmokęs, lyginant su kitais Lietuvos moksleiviais. Antras dalykas, kas atsiranda siūlyme, tai yra vidurkiai, kurie irgi yra svarbūs“, – akcentuoja J. Petrauskienė.

Daugiau skaitykite čia.