Tinklalapio logotipas
Grįžti

Paskelbti konkurso „Bebras“ II etapo nugalėtojai
event 2018-02-08 domain Ugdymo plėtotės centras

Paskelbti konkurso „Bebras“ II etapo nugalėtojai

Vasario 3 d. Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakultete (MIF) vyko informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ II etapas. Užduotis sprendė Vilniaus regiono dalyviai. Atvyko 93 mokiniai (54 jauniai, 39 kolegos).

Į šiemet surengtą „Bebro“ konkurso II etapą buvo kviečiami 9–10 klasių mokiniai (jauniai), pirmajame etape surinkę daugiau nei 135 taškus, 11–12 klasių mokiniai (kolegos), surinkę 125 ir daugiau taškų (iš 216 galimų). Iš viso užsiregistravo 578 mokiniai. Konkursas vyko septyniose Lietuvos aukštosiose mokyklose: Kauno technologijos, Klaipėdos, Šiaulių, Vilniaus universitetuose, Alytaus, Panevėžio, Utenos kolegijose. Į renginį atvyko ir uždavinius sprendė 292 mokiniai: 9–10 klasių – 184 ir 11–12 klasių – 127 mokiniai. Dalyviai turėjo išspręsti 15 uždavinių, tam buvo skirta 30 min. Pradėdami spręsti mokiniai turėjo po 45 taškus.

Geriausiai pasirodę dalyviai (1–3 vietų laimėtojai) buvo apdovanoti diplomais, regionų įsteigtais atminimo prizais.

Absoliučiai geriausiais buvo pripažinti devintokė Neda Narmontaitė iš Klaipėdos licėjaus, dešimtokas Joris Gagilas iš Vilniaus Žvėryno gimnazijos, vienuoliktokas Aidas Mudėnas iš Ignalinos gimnazijos ir dvyliktokas Vismantas Stonkus iš Šiaulių Didžvario gimnazijos. Visi laimėtojai paskelbti „Bebro“ svetainėje.

VU MIF susirinkusius mokinius, mokytojus ir svečius sveikino konkurso sumanytoja VU Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto profesorė Valentina Dagienė, VU MIF prodekanas Linas Būtėnas, „Alliance for recruitment“ (konkurso rėmėjas) atstovė Raimonda Jurgelaitytė.

Po sveikinimo žodžių jauniai rinkosi spręsti „Bebro“ uždavinių arba dalyvauti paskaitose: „Žmogaus funkcijų atstatymas ir galimybių išplėtimas. Ar gali žmogaus judėjimą pakeisti mašinos?“ (Gintaras Jonaitis, Vilniaus Gedimino technikos universitetas); „Tavo karjera vienoje perspektyviausių sričių – IT. „Code Fights“ – programavimas žaidimo forma“ („VISMA Lietuva“).

G. Jonaitis savo paskaitoje pristatė idėjas, kaip lavinti kūrybinį inžinerinį mąstymą. Vaizdžiai papasakojo apie tai, kaip atsiranda idėjos ir kaip lavinti pastabumą joms. Paaiškino, iš kur ir kaip gauti medžiagos būtinai informacijai susirinkti bei komponentus, iš kurių galima konstruoti įvairius robotus ir išmanias sistemas, galinčias padėti žmonėms palengvinti savo buitį, atstatyti prarastą funkcionalumą. Taip pat buvo diskutuojama, kokie pavojai ištinka, kai žmogus susižavi vien tik technologijomis, ką reiktų daryti, kad inžinerija tarnautų žmogui, o ne siektų jį sunaikinti. Paskaitos pabaigoje visiems palinkėta būti nepakartojamiems ir harmoningiems – nelyg snaigės.

„VISMA Lietuva“ specialistai Liutauras Medžiūnas ir Mindaugas Grigas (programinės įrangos architektai), Aurimas Repečka (.NET programuotojas) dalijosi patirtimi, kodėl verta studijuoti ar dirbti informacinių technologijų srityje, kokie iššūkiai laukia, kodėl verta tapti IT specialistu. Taip pat pristatė „Code Fights“ kaip vieną iš galimybių mokytis programavimo kitaip – žaidimo forma. Šios paskaitos pabaigoje „VISMA Lietuva“ paskelbė „Code Fights“ turnyro, į kurį buvo pakviesti dalyvauti „Bebro“ II etapo dalyviai, laimėtojus. Šio turnyro tikslas – parodyti mokiniams, koks įdomus gali būti programavimas ir kaip jo galima mokytis kitaip. Specialiais prizais apdovanoti „Code Fights“ turnyro laimėtojai:

  • Benas Valatka, Kauno jėzuitų gimnazija, I vieta;
  • Gintaras Grėbliūnas, Lazdijų r. Šventežerio mokykla, II vieta;
  • Nojus Gudinavičius, Viešoji įstaiga „Vilniaus Valdorfo mokykla“, III vieta.

„Bebro“ konkurso uždaryme apžvelgti visų dalyvių (sprendusių įvairiuose regionuose) rezultatai. VU MIF prodekanas Linas Būtėnas apdovanojo II etapo laimėtojus ir įteikė VU atminimo dovanėles Vilniaus regiono geriausiesiems. Po apdovanojimų mokiniai ir svečiai buvo kviečiami pabendrauti ir pasivaišinti VU šokoladukais ir tortu, kurį dovanojo UAB „Šokolado meistrai“.

Tarptautinis „Bebro“ konkursas vyksta daugiau kaip 60-yje šalių. Tai būdas mokytis informatikos neformaliai: mokiniai, spręsdami įdomius informatikos uždavinius, susipažįsta su informatikos sąvokomis, pagilina jų sampratą, išsiugdo gebėjimą taikyti jas praktiškai, uždavinių sprendimą aptaria su bendraamžiais ir mokytojais. Didelė dalis uždavinių yra iš algoritmų ir programavimo srities. Juos perpratus, skatinama mokytis praktinio programavimo.

2017 m. „Bebro“ pirmojo etapo uždaviniai skelbiami el. knygelėje.

Parengė VU Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto doktorantė Lina Vinikienė