Tinklalapio logotipas
Grįžti

Projekto „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ kūrybinės dirbtuvės
event 2018-04-24 domain Ugdymo plėtotės centras

Projekto „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ kūrybinės dirbtuvės

Britų taryba ir VšĮ „Meno avilys“, bendradarbiaudami su Ugdymo plėtotės centru, jau antrus metus organizuoja kūrybines dirbtuves mokiniams, dalyvaujantiems projekte „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“. Projektu siekiama ugdyti mokytojų ir vyresniųjų klasių mokinių medijų raštingumo įgūdžius, ypatingą dėmesį kreipiant jaunimui aktualioms audiovizualinių medijų sritims – kinui, socialiniams tinklams, reklamai, televizijai bei kompiuteriniams žaidimams.

Kūrybinės dirbtuvės – tai viena iš projekto veiklų, kurių metu medijų industrijos atstovai atvyksta į mokyklą ir 2–3 dienas kartu su mokiniais darbuojasi prie audiovizualinio produkto kūrimo. Medijų praktikai mielai sutinka pasidalyti savo žiniomis su mokiniais, kad šie įgytų techninių bei kritinio mąstymo įgūdžių, suvoktų, kaip yra konstruojamas audiovizualinių medijų turinys, turėtų galimybę ugdyti savo kūrybiškumą bei ieškotų naujų saviraiškos būdų.

Šiemet įvyko penkiolika kūrybinių dirbtuvių Vilniaus, Vilniaus rajono, Klaipėdos ir Visagino mokyklose. Mokiniai kūrė dokumentinius bei vaidybinius trumpametražius filmus, socialines ir komercines reklamas, televizijos serialus, reportažus, prekės ženklus bei reklamas socialiniuose tinkluose, kompiuterinius žaidimus. Viso projekto metu sukurti net 49 audiovizualiniai kūriniai.

Projekto organizatoriai džiaugiasi tokiu medijų industrijos atstovų ir mokinių bendradarbiavimu. Tai ne tik puiki proga įgyti praktinių įgūdžių, mokytis patiriant, bet ir sužinoti apie karjeros galimybes medijų industrijoje.

Neretai audiovizualinių kūrinių gamyba nesibaigia tik kūrybinėmis dirbtuvėmis: mokiniai ima kurti savarankiškai. Štai Vilniaus Vasilijaus Kačialovo gimnazijos mokinių grupelė savarankiškai darbuojasi jau prie antrojo kompiuterinio žaidimo kūrimo.

Džiugina, jog pastaroji veikla ne tik palieka įspūdį mokiniams, bet ir laužo kai kurias išankstines nuostatas. Mokytojai pasakoja pastebintys, jog kūrybiniame procese lyderiauti ima tie mokiniai, kuriems trūksta motyvacijos ugdymosi procese, kurie nėra akademiniai lyderiai.

Nekasdieniška projekto veikla turi poveikio ir bendraklasių tarpusavio santykiams – padeda vieniems kitus pamatyti kitoje šviesoje ir suprasti, jog kiekvieno skirtingi gebėjimai gali būti naudingi siekiant bendro tikslo.

Kviečiame žiūrėti projekto „Dideli maži ekranai“ dirbtuvių akimirkas:
https://vimeo.com/233974564
https://vimeo.com/261801406