Tinklalapio logotipas
Grįžti

R. Dargis: kaip keičiasi mokytojo vaidmuo
event 2018-01-18 domain Renkuosi mokyti

R. Dargis: kaip keičiasi mokytojo vaidmuo

Pakalbis su „Renkuosi mokyti!“ patariamosios valdybos nariu, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentu Robertu Dargiu apie besikeičiantį pasaulį aplink mus ir naują mokytojo vaidmenį. Kviečiame skaityti arba žiūrėti video interviu.

Keičiasi viskas, kas mums buvo įprasta

„Pasaulyje šiandien vyksta iš esmės tektoniniai lūžiai, ir, visų pirma, technologiniai lūžiai. Pirmoji pramoninė revoliucija iš esmės suformavo pasaulį tokį, kokį šiandien mes matom: su transporto, logistikos centrais, gamyklomis, miestais, net su mūsų visuomene, ta, kuri ugdėsi tuose miestuose. Šiandieniniai technologiniai pokyčiai radikaliai keičia supratimą apie supantį pasaulį. Ketvirtoji pramoninė revoliucija, kuri jau vyksta, beje, pasižymi trimis labai svarbiais dalykais: pokyčių greičiu, savo apimtimi, todėl kad nebelieka sričių, kurios nebus paliestos, ir savo poveikiu visoms mūsų gyvenimo sritims: kaip mes bendraujame, ilsimės, pramogaujame, socialiniuose tinkluose kalbamės su savo mielais žmonėmis, kaip mes gaminame, keliaujame ir keliausime toliau. Visos šios sritys bus paliestos ir tai, kas buvo mums įprasta, rutininiai darbai, kuriuos mes buvome įpratę daryti, visi arba didelė jų dalis bus perimami dirbtinio intelekto, išmaniųjų technologijų.

Raktinis žmogus – mokytojas

Grįžtame prie esminio klausimo – kokia žmogaus vieta visame tame pokyčių pasaulyje? Jei mes pokyčius norime valdyti ir jei norime spėti su jais, be abejonės, kad ir žmogaus supratimą apie tą reikės keisti. Kas tą gali daryti efektyviai? Be abejonės, sistema, kuri egzistuoja kiekvienoje visuomenėje. Tai yra pirmoji ląstelė – šeima, kuri ugdo žmogų, jo talentus. Antroji pakopa – švietimo sistema, kuri iš esmės ugdo žmogų ir ruošia jį gyvenimui. Kaip teisingai pasakė Pasaulio ekonomikos forumo įkūrėjas ir vadovas, kad ketvirtoji pramoninė revoliucija reiškia, visų pirma, ir švietimo revoliuciją. Tik per švietimą žmogus galės įgyti tinkamas kompetencijas, ugdyti savo talentus ir ne išsigąsti tų pokyčių, o būtent su tais pokyčiais susigyventi ir panaudoti juos savo kaip žmogaus tikslų įgyvendinimui. Kas tą gali efektyviai daryti? Šeima, tėvai ir mokykla. Kur yra esminis raktinis žmogus, kuris gali padėti šitą sistemą pajungti žmogaus gerovės kūrimui? Be abejonės, mokytojas.

Ne tik žinių šaltinis, bet ir patarėjas

Kokį mes norime turėti mokytoją, kas yra mokytojai šiandieninėje švietimo sistemoje? Tai taip pat didžiulė pokyčių ir transformacijos erdvė, kurioje mokytojas iš mums įprasto žinių šaltinio tampa žmogumi, kuris padeda jaunam žmogui atsirinkti ir naudoti žinias pridėtinės vertės kūrimui. Pridėtinės vertės žmogiškosios, per kurią žmogus ir atsiskleidžia. Todėl mums šiandien visos sistemos grandinėje reikia turėti tinkamus mokytojus, reikia turėti žmones, kurie sugeba atskleisti vaiko pasaulį, jo svarbiausias galimybes ir talentus. Privati iniciatyva „Renkuosi mokyti!“ man atrodo yra puikus pavyzdys, kada ne biurokratinė sistema bando pasivyti pasaulio pokyčius, bet inovatyviausi, energingiausi žmonės susibūrę bando atnešti pokyčius ir parodyti tas kryptis, kuriomis turi keistis švietimo sistema. Aš labai sveikinu mūsų gerą projektą ir linkiu, kad jis augtų.