Tinklalapio logotipas
Grįžti

R. Norvaiša. Mokytojo vaidmuo klasėje
event 2018-09-03 domain LRT.lt

R. Norvaiša. Mokytojo vaidmuo klasėje

Norint pabrėžti žinių svarbą bei švietimo institucijų reikšmę visuomenėje, rugsėjo pirmoji vadinama Mokslo ir žinių diena. Tokią dieną norėtųsi kalbėti apie tai, kas yra reikšminga ir esminga švietimui. Viešojoje erdvėje apie švietimą kalbame vos ne kasdien. Kalbame apie mokytojo prestižą, egzaminus, mokytojo etatą ir t.t. Visi šie dalykai yra labai svarbūs mūsų švietimo sistemoje. Bet yra ir kitų ne mažiau svarbių klausimų. Vienas jų susijęs su mokytojo vaidmeniu klasėje.

Ar naujo dalyko aiškinimas mokytojui  atsistojus prieš klasę yra efektyvus instruktavimo būdas, ar ne? Galbūt mokinys geriau įsisavins žinias, jei naujų sąvokų ir procedūrų prasmes aiškinsis pats? Priklausomai nuo vienokio ar kitokio atsakymo į šiuos klausimus, mokytojo vaidmuo klasėje yra skirtingas.

Jei naują dalyką aiškina mokytojas, tai jo vaidmuo klasėje yra svarbesnis už mokinio, kuris tokiu atveju tik bando suprasti mokytoją. Jei naują dalyką aiškinasi pats mokinys, tai pagrindinis vaidmuo klasėje atitenka mokiniui.  Šiuo atveju mokytojo vaidmuo yra pagalbinis.

Pasaulyje apie mokytojo pagalbą klasėje diskutuojama seniai – daugiau kaip pusę šimtmečio. Kaip kilo diskusija? Svarstant, kodėl klasėje sunku mokyti mokyklinius dalykus, atkreipiamas dėmesys į tai, kad už klasės ribų kai kuriuos dalykus žmogus išmoksta labai lengvai. Pavyzdžiui, klausyti, kalbėti gimtąja kalba, atpažinti veidus, bendrauti tarpusavyje vaikai išmoksta patys ir nesąmoningai. Tuo tarpu skaityti, rašyti, matematikos ir kitų mokyklinių dalykų mokomasi gana sunkiai.

Daugiau skaitykite čia.