Tinklalapio logotipas
Grįžti

Robertas Dargis: Ar jau žinome, koks turi būti XXI amžiaus mokytojas?
event 2018-05-22 domain 15min.lt

Robertas Dargis: Ar jau žinome, koks turi būti XXI amžiaus mokytojas?
Keletą pastarųjų savaičių įdėmiai skaitydami pažymas pro akis praleidome kitą pritvinkusį valstybės skaudulį – mūsų vaikų mokslo rezultatai katastrofiškai blogėja. Analizė rodo, kad trečdalis mūsų moksleivių neįsisavina net matematikos pagrindų. Ir apie tai kalbame skaitmenos ir technologinių lūžių amžiuje, kai ketvirtosios pramonės revoliucijos atnešama visuotinė skaitmenizacija pareikalaus aukštesnių IT įgūdžių, kurie taps daugelio ateities specialybių pagrindu.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/robertas-dargis-ar-jau-zinome-koks-turi-buti-xxi-amziaus-mokytojas-18-975304?c=18
Keletą pastarųjų savaičių įdėmiai skaitydami pažymas pro akis praleidome kitą pritvinkusį valstybės skaudulį – mūsų vaikų mokslo rezultatai katastrofiškai blogėja. Analizė rodo, kad trečdalis mūsų moksleivių neįsisavina net matematikos pagrindų. Ir apie tai kalbame skaitmenos ir technologinių lūžių amžiuje, kai ketvirtosios pramonės revoliucijos atnešama visuotinė skaitmenizacija pareikalaus aukštesnių IT įgūdžių, kurie taps daugelio ateities specialybių pagrindu.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/robertas-dargis-ar-jau-zinome-koks-turi-buti-xxi-amziaus-mokytojas-18-975304?c=18

Keletą pastarųjų savaičių įdėmiai skaitydami pažymas pro akis praleidome kitą pritvinkusį valstybės skaudulį – mūsų vaikų mokslo rezultatai katastrofiškai blogėja. Analizė rodo, kad trečdalis mūsų moksleivių neįsisavina net matematikos pagrindų. Ir apie tai kalbame skaitmenos ir technologinių lūžių amžiuje, kai ketvirtosios pramonės revoliucijos atnešama visuotinė skaitmenizacija pareikalaus aukštesnių IT įgūdžių, kurie taps daugelio ateities specialybių pagrindu.

Rodos, vis daugiau mūsų visuomenės suvokia, kad į XXI amžiaus iššūkius reikia reaguoti labai greitai. Jas spręsti nedelsiant, o ne atlikinėti naujas analizes, o vėliau kurpti laike neapibrėžtus planus. Jau kelerius metus kalbame apie tą patį - Lietuvos švietimo situacija yra išties prasta. Tačiau vėl esame pirmame etape – darome analizę ir tuo baigiame iki kito susitikimo, kai vėl reikės viešai padejuoti, kaip viskas blogai. Tam tikri žingsniai mokytojų rengime daromi, bet per lėtai ir fragmentiškai.

Svarbiausia, kad nebuvo jokios rimtos diskusijos apie ateities mokytojo vaidmenį vaiko ugdyme, kokį mokytoją mes norime turėti. Paprastai mūsų pasiryžimas pokyčiams prasideda nuo deklaracijų, kiek ir kam skirsime pinigų. Lėšų perskirstymas pamatinės problemos neišspręs – neatsiras daugiau šiuolaikinių jaunų mokytojų, nepasikeis pats ugdymo turinys ir mokytojo profesijos prestižas nuo to neišaugs. Turime galvoti ne tik apie finansus, bet ir apie turinį – kas yra šiandienos mokytojas, koks yra mokytojo vaidmuo ir kokia turi būti mokytojo vieta vaiko ugdymo sistemoje.

Daugiau skaitykite čia.