Tinklalapio logotipas
Grįžti

Rūta Latinytė: Nuobodulys vaikystėje vėliau atsiliepia darbe
event 2018-06-19 domain 15min.lt

Rūta Latinytė: Nuobodulys vaikystėje vėliau atsiliepia darbe
Išmokę nuobodžiauti namie ir mokykloje, užaugę vaikai taip pat elgsis ir darbe, ir gyvenime. Tai bus mūsų kolegos, pavaldiniai, vadovai, paslaugas bei prekes teikiantys darbuotojai ir artimieji. „Etatinius“ nuobodžiautojus aplink galime lengvai atpažinti – net kelios užaugusios kartos nestokojo apatiją, žiovulį ir pasipriešinimą keliančių veiklų, lydėjusių visą vaikystę ir jaunystę.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/ruta-latinyte-nuobodulys-vaikysteje-veliau-atsiliepia-darbe-18-989026?c=18

Išmokę nuobodžiauti namie ir mokykloje, užaugę vaikai taip pat elgsis ir darbe, ir gyvenime. Tai bus mūsų kolegos, pavaldiniai, vadovai, paslaugas bei prekes teikiantys darbuotojai ir artimieji. „Etatinius“ nuobodžiautojus aplink galime lengvai atpažinti – net kelios užaugusios kartos nestokojo apatiją, žiovulį ir pasipriešinimą keliančių veiklų, lydėjusių visą vaikystę ir jaunystę.

Šiandien, kai pagaliau daug kalbame apie mokytojų profesijos prestižą ir trūkstamą motyvaciją rinktis pedagogo kelią, kova su nuoboduliu turėtų būti viena kertinių. Papasakosiu plačiau, kodėl tai nėra vien mokytojus liečianti problema, aktuali kiekvienam iš mūsų. Nuobodžiauja net gabiausieji Vaikystė šiandien atrodo visai kitaip, nei mes ją prisimename. Tačiau pasmerktųjų nuobodžiauti nestinga. Didžiausią nerimą kelia tai, kad netrūksta ir suaugusiųjų, manančių, kad tai yra normalu ar net pageidautina. Vienas iš pavyzdžių: skaitau kone visus mokytojų ir švietimo kolegų diskusijų puslapius – ginčų rasime kiekviena tema. Bet viena iš jų kaskart šokiruoja – mokytojai nesutaria dėl to, ar reikia stengtis, kad vaikams klasėje būtų įdomu. „Tie, kurie stengiasi, mokosi – jiems įdomu ir taip, o kuriems nereikia – niekas nepadės“, – rašo kai kurie diskusijų dalyviai. Ar tikrai nepadės, ir kas pagelbėtų? Motyvacijos trūkumas kaip užkrečiamas gripas gali greitai plisti ir apimti visus patalpoje esančius žmones, o klasėje – mokinius. Tik, deja, apėmęs nusivylimas gali būti gerokai sunkiau išgydomas ir persekioti visą likusį gyvenimą. Kas nutinka vaikams, kai jie patenka į nusivylimo kupiną, motyvacijos stokojančią aplinką? Tokioje aplinkoje vaikas virsta jaunuoliu, įgunda tyliai nuobodžiauti, atlikti tai, ko prašomas, kad tik suaugusieji „atsikabintų“. Liūdniausia, kad taip išmoksta elgtis net ypač gabūs vaikai.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/nuomones/ruta-latinyte-nuobodulys-vaikysteje-veliau-atsiliepia-darbe-18-989026?c=18

Šiandien, kai pagaliau daug kalbame apie mokytojų profesijos prestižą ir trūkstamą motyvaciją rinktis pedagogo kelią, kova su nuoboduliu turėtų būti viena kertinių. Papasakosiu plačiau, kodėl tai nėra vien mokytojus liečianti problema, aktuali kiekvienam iš mūsų.

Nuobodžiauja net gabiausieji

Vaikystė šiandien atrodo visai kitaip, nei mes ją prisimename. Tačiau pasmerktųjų nuobodžiauti nestinga. Didžiausią nerimą kelia tai, kad netrūksta ir suaugusiųjų, manančių, kad tai yra normalu ar net pageidautina.

Vienas iš pavyzdžių: skaitau kone visus mokytojų ir švietimo kolegų diskusijų puslapius – ginčų rasime kiekviena tema. Bet viena iš jų kaskart šokiruoja – mokytojai nesutaria dėl to, ar reikia stengtis, kad vaikams klasėje būtų įdomu. „Tie, kurie stengiasi, mokosi – jiems įdomu ir taip, o kuriems nereikia – niekas nepadės“, – rašo kai kurie diskusijų dalyviai. Ar tikrai nepadės, ir kas pagelbėtų?

Motyvacijos trūkumas kaip užkrečiamas gripas gali greitai plisti ir apimti visus patalpoje esančius žmones, o klasėje – mokinius. Tik, deja, apėmęs nusivylimas gali būti gerokai sunkiau išgydomas ir persekioti visą likusį gyvenimą. Kas nutinka vaikams, kai jie patenka į nusivylimo kupiną, motyvacijos stokojančią aplinką? Tokioje aplinkoje vaikas virsta jaunuoliu, įgunda tyliai nuobodžiauti, atlikti tai, ko prašomas, kad tik suaugusieji „atsikabintų“. Liūdniausia, kad taip išmoksta elgtis net ypač gabūs vaikai.

Daugiau skaitykite čia.