Tinklalapio logotipas
Grįžti

Seime – piešinių konkurso „Svajoju... skraidyti!“ geriausių darbų paroda
event 2019-05-16 domain Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

Seime – piešinių konkurso „Svajoju... skraidyti!“ geriausių darbų paroda

2019 m. gegužės 16–31 d. Seimo Pirmininko pavaduotojos Irenos Degutienės iniciatyva Seimo Jungiamojoje galerijoje eksponuojama Tarptautinės aeronautikos federacijos piešinių konkurso „Svajoju... skraidyti!“ nacionalinio turo geriausių darbų paroda.

Kiekvienais metais Tarptautinė aeronautikos federacija Lozanoje skelbia vis naujas konkurso temas. Šių metų tema – „Svajoju... skraidyti!“ Konkurse buvo pakviesti dalyvauti viso pasaulio 6–17 metų jaunieji kūrėjai.

Šio konkurso nacionalinį turą mūsų šalyje jau nebe pirmus metus organizuoja Lietuvos neformaliojo švietimo centras, Lietuvos aeroklubas, Lietuvos aviacijos muziejus.

Konkurso organizatorių teigimu, buvo gauti 686 piešiniai iš visos Lietuvos, kurie buvo įvertinti trijose amžiaus grupėse: I amžiaus grupė (6–9 metų), II amžiaus grupė (10–13 metų) ir III amžiaus grupė (14–17 metų). Kiekvienoje jų išrinkti po tris piešinius, kurie išsiųsti tarptautinei vertinimo komisijai į Lozaną (Šveicarija). Jungiamojoje galerijoje eksponuojama 60 vertinimo komisijos atrinktų darbų.

„Įvairaus amžiaus mokiniams būdinga tai, kad jie visi vienaip ar kitaip vaizdavo mažos svajonės gimimą, norą atsiplėšti nuo žemės ir pajausti laisvo skrydžio svaigulį ar pasimėgauti galimybe būti paskraidintiems. Pirmos amžiaus grupės atstovai perteikė, kaip vaikas puoselėja svajonę, kaip ji auga, stiprėja, o tada pakelia ant savo sparnų, suteikdama nevaržomą skrydžio pojūtį. Vyresni mokiniai savo kūriniuose atskleidė, ką reiškia turėti sparnus, kokius pasaulius galima naujai atrasti, bandė perprasti didžiąją skraidymo paslaptį tarsi diskutuodami su aviacijos pradininkais. Visų amžiaus grupių darbams būdinga dailės technikų įvairovė. Tai – spalvinės ir grafinės raiškos darbai: tapyba guašu, piešiniai flomasteriais ir pieštukais ar tušu, kūriniai mišria technika. Mus ypač džiugino tie jaunieji dailininkai, kurie atsisakė stereotipinio ir šabloniško mąstymo, paplitusio vizualinės informacijos erdvėje, pasirinko originalią kompoziciją skrydžio įspūdžiui perteikti“, – pažymi vertinimo komisijos nariai Audronis Žemaitis, Vilniaus Nacionalinės Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklos dailės mokytojas metodininkas, ir Rimantas Kisielius, Vilniaus Žemynos gimnazijos dailės mokytojas metodininkas, Lietuvos dailės mokytojų asociacijos vadovas.