Tinklalapio logotipas
Grįžti

Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos kaitos patirtys
event 2017-07-12 domain Lyderių laikas label_outline Aktualijos

Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos kaitos patirtys

Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos kaitos patirtys. Kaip mokykla efektyviai tobulina savo veiklas? Kaip mokykla išranda pati save? Kaip suburiama mokyklos bendruomenė? Kaip kuriamos ir įgyvendinamos mokyklos veiklos strategijos? Kaip į pagalbą pasitelkiami konsultantai? Kokia išorinio vertinimo nauda mokyklai?

Mokyklos veiklos tobulinimo patirtimi ir įžvalgomis dalijasi Vaidas Bacys, Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos direktorius; Aušra Garškienė, direktoriaus pavaduotoja; Laima Mikštienė, Tėvų tarybos pirmininkė; Vida Šarauskienė, vyresnioji anglų kalbos mokytoja; Jūratė Žegulienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė; Ąžuolas ir Erikas, 6 klasės mokiniai; Gražvydas Kazakevičius, Ugdymo plėtotės centro direktoriaus pavaduotojas; dr. Jūratė Valuckienė, Šiaulių universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto Vadybos katedros lektorė.

„Aš galvoju, kad tai, kas mokyklos vizijoje yra deklaruota, kad tai yra bendruomeninė mokykla, labai aiškiai kreipia veiklas pirmiausia orientuotas į vietos gyventojų poreikius. Pats mokyklos dydis nulemia tai, kad mes galime taikyti tuos demokratinio ugdymo principus žymiai lengviau nei didelės mokyklos, negu didelės struktūros. Vaiko savanoriškas pasirinkimas, įsitraukimas, įtraukimas jų į sprendimų priėmimą, dalyvavimas tų sprendimų priėmime ir įgyvendinime – tai, kas vadinama romantiškąja prasme, ką matydavome tuose Samerhilo filmuose.“ (Vaidas Bacys)

„Savo nuomonę mokykloje turi teisę išreikšti kiekvienas, nes mūsų mokykla vadovaujasi demokratinio ugdymo principais.Ir kiekvienas čia turi lygias teises, visi labai gerai jaučiasi ir yra laisvi.“ (Vida Šarauskienė)

„Mūsų silpnybė yra tuo pačiu ir stiprybė.“ (Vaidas Bacys)

„Man atrodo, kad Aukštelkės mokyklos atvejis aiškiai rodo, kad, jeigu yra gera idėja, pokytį galima pamatyti ir po metų. Tas akivaizdžiai matosi ir netgi būnant mokykloje, būnant įvairiuose sėkmių režimuose, būnant tiek konsultacinėse dienose, tiek šiaip bendraujant su mokytojais ar mokyklos vadovu. Ir čia yra akivaizdus patvirtinimas tam tikrų tyrimų, kiek gi vadovo faktorius yra svarbus mokyklos vystymui. Įvairūs tyrimai kalba apie 30 procentų vadovo poveikį pasiekimams, mokyklos raidai, Tai, matyt, Aukštelkės atvejis praktiškai parodo tyrimo rezultatą, kad iš tiesų ne mažiau kaip 30 procentų vadovas turi poveikio įvairiems mokyklos gyvenimo aspektams.“ (Gražvydas Kazakevičius)

Kviečiame žiūrėti:

Dėkojame Šiaulių r. Aukštelkės mokyklai už vaizdo ir kitą medžiagą. Vaizdo įraše panaudota Aušros Garškienės prezentacija „Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos strateginis planas 2017–2019 m. m.“, esanti „Prezi“ prezentacijų platformoje. 
Ugdymo plėtotės centras. 2017 m. vasario 8 d., Aukštelkė, Šiaulių r.; Vilnius. 
Muzika: Ketsa. Work (CC BY-BC-ND 4.0). 
Parengė Živilė Gapšienė, Donata Šablinienė.