Tinklalapio logotipas
Grįžti

Šiuolaikinio mokytojo misija – parodyti, kaip reikia mokytis
event 2018-11-06 domain Delfi.lt

Šiuolaikinio mokytojo misija – parodyti, kaip reikia mokytis
Koks buvo jūsų pradinių klasių mokytojas? Dažnai šis žmogus, su kuriuo pirmaisiais mokslo metais praleidžiame daugiausiai laiko, padaro tokį stiprų įspūdį, kad jį prisimename net suaugę. Jis ne tik moko skaičiuoti ar rašyti, bet ir ugdo mokinio charakterio savybes, padeda lavinti jo įgūdžius bei atrasti pirmuosius talentus. Visgi tam, kad nuolat besikeičiančių jaunų moksleivių pirmieji lūkesčiai mokyklose būtų išpildyti, mokytojas taip pat turi keistis. Kokie pirmokai į mokyklą ateina šiandien? Kaip reikėtų juos mokyti?
 
Ne dalykų, o metodikos profesionalas
 
Pradinių klasių mokytojas – visų sričių profesionalas: jis moko vaikus pažinti raides ir skaityti, skaičiuoti, stebėti gamtą, kruopščiai atlikti dailės užduotis ir kitų dalykų. Taip pat jis kuria bendrųjų kompetencijų pagrindą – mokėjimo mokytis, socialinių, emocinių įgūdžių, savarankiškumo, teigiama pranešime spaudai.
 
Leidyklos „Šviesa“ Ugdymo metodikos grupės vadovės Linos Virozerovienės įsitikinimu, pradinių klasių mokytojas pats turi pasižymėti bendrosiomis kompetencijomis ir tomis savybėmis, kurias ketina ugdyti. Tad be minėtų mokėjimo mokytis, socialinių įgūdžių, savarankiškumo, jam svarbi empatija, kūrybiškumas, kritinis mąstymas, gebėjimas spręsti problemas. „Pradinukų mokytojui tai yra didelis iššūkis, nes vaikų gebėjimų skirtumai šiame amžiuje ypač ryškūs: vieni į mokyklą ateina jau puikiai skaitydami, įpratę ieškoti informacijos internete, nemažai keliavę su šeima, gebantys ir mėgstantys komunikuoti, lyderiauti, kiti – dar tik pradedantys skaityti, treti – žinodami vos keletą raidžių“, – kalba L. Virozerovienė.

Daugiau skaitykite čia.