Tinklalapio logotipas
Grįžti

Specialiosios mokyklos regos sutrikimų turintiems vaikams – būti ar nebūti?
event 2018-11-21 domain Lrytas.lt

Specialiosios mokyklos regos sutrikimų turintiems vaikams – būti ar nebūti?

Vis dažniau kalbama apie regos negalią turinčių vaikų galimybę mokytis bendrojo ugdymo mokyklose. Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) pirmininko pavaduotoja Ramunė Balčikonienė sako pritarianti įtraukiojo ugdymo idėjoms. Svarbu, kad iš tiesų būtų dirbama kiekvieno regos negalią turinčio vaiko labui.

Su R. Balčikoniene kalbamės apie įtraukiojo ugdymo privalumus ir trūkumus, apie regos negalią turinčių vaikų mokymą Lietuvoje ir užsienyje.

– Žmonių, turinčių regos sutrikimų, mokymo istorija Lietuvoje skaičiuoja ne vieną dešimtmetį. Gal primintumėte, kaip keitėsi požiūris į šių žmonių mokymą, jiems suteikiamą išsilavinimą?

– Regėjimo negalią turinčiųjų grupė išsiskiria savo pasiekimais švietimo srityje, ir ne tik Lietuvoje. Daugybę metų mūsų šalyje nebuvo poreikio kalbėti apie švietimo kokybę – akademinis neregių ugdymas buvo labai geras. Papūtus naujiems vėjams, su naujomis, progresyviomis ir gražiomis idėjomis atsirado ir naujų problemų.

Pamenu, kaip, būdama silpnaregė, pradėjau lankyti pirmąją klasę bendrojo ugdymo mokykloje. Sėdėjau pirmame suole, tačiau vis tiek nemačiau to, kas rašoma ant lentos. Vaikai su manimi nedraugavo, jaučiausi vieniša. Kai tėvai mane perkėlė į specialiąją A. Jonyno mokyklą, prasidėjo visai kitas gyvenimas. Čia visi buvome lygūs, čia susiradau draugų, čia gimė pirmosios meilės. Kartu mokėmės, kartu išdykaudavome. Tačiau ne tai buvo svarbiausia – mums suteiktas puikus išsilavinimas, nemaža dalis bendramokslių įstojo į aukštąsias mokyklas.

Daugiau skaitykite čia.