Tinklalapio logotipas
Grįžti

Specialiųjų poreikių turintys mokiniai – tėvų ir mokytojų siaubas?
event 2018-07-24 domain 15min.lt

Specialiųjų poreikių turintys mokiniai – tėvų ir mokytojų siaubas?

Ne paslaptis, kad vaikai, turintys specialiųjų poreikių, nėra patys laukiamiausi mokiniai mokyklose. Administracija priversta sukti galvą dėl papildomos pagalbos, mokytojams trūksta žinių ir įgūdžių dirbti su tokiais mokiniais, o tėvai visaip kaip stengiasi, kad „kitoks“ bendraklasis netrukdytų jų vaikams sklandžiai mokytis ir jaustis saugiai.

Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM), sekdama geraisiais Vakarų pasaulio pavyzdžiais, žada sumažinti specialiose mokyklose besimokančių vaikų skaičių, tačiau patirtis rodo, kad neužtikrinus reikiamos pagalbos ir paslaugų tokiems vaikams integruoti, supriešinama mokyklos bendruomenė ir kenčia visos procese dalyvaujančios pusės.

Trūksta specialistų ir empatijos

Geriausiai specialiojo švietimo sistemą gali apibūdinti tie, kurie su ja susiduria kasdien. Jolita (vardas pakeistas) – kelių vaikų mama. Vienam jos sūnui nustatytas autizmo spektro sutrikimas. Lukas (vardas pakeistas) jau varsto pradinės mokyklos duris.

„Pati nežinojau, į kokią mokyklą vaiką leisti, viską darėm taip, kaip patarė specialistai. Dabar džiaugiuosi, kad sūnus mokosi ten, kur mokosi. Kiti vaikai – pavyzdys jam, iš jų jis mokosi gero elgesio, bendravimo ir visus savo klasiokus labai myli“, – pasakojo Jolita.

Skaitykite daugiau čia.