Tinklalapio logotipas
Grįžti

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų integracija – misija (ne)įmanoma?
event 2018-08-13 domain Lrytas.lt

Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų integracija – misija (ne)įmanoma?

Rugpjūtį būsimų pirmokų tėvai rūpinasi uniformomis ir mokyklinėmis prekėmis jau žinodami, kurios mokyklos duris rugsėjį pravers jų vaikas. Vis dėlto iki ramaus status quo neretai nueinamas daug laiko ir jėgų atimantis kelias. Ypač jei augini vaiką, turintį raidos, elgesio, emocijų ar autizmo spektro sutrikimų – kitaip tariant, jei tavo atžala turi specialiųjų ugdymosi poreikių. Kalbinti tėvai dalijasi patirtimi, su kokiais sunkumais tenka susidurti norint, kad tavo vaikas pravertų bendrojo ugdymo įstaigos duris.

Ministerijos rekomendacijos

Spaudoje specialistų lūpomis kalbama apie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų integraciją, netgi inkliuziją Lietuvos švietimo įstaigose. Atrodo, kad būsimo pradinuko tėvams turėtų pakakti kartu su vaiku kreiptis į Pedagoginę psichologinę tarnybą (PPT), kad ši įvertintų jo specialiuosius ugdymosi poreikius (SUP). Jei vaiko SUP nėra tokie specifiniai ir dideli, kad jam būtų rekomenduojama (tik rekomenduojama, galutinis sprendimas vis tiek priklauso tėvams) specialioji mokykla, turėtų pakakti su PPT pažyma apie SUP pasibelsti į artimiausios švietimo įstaigos duris.

Švietimo ir mokslo ministerijos interneto svetainėje rašoma, kad „jei vaikas turi nustatytus didelius ir labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius ir mokosi integruotai, tai toks mokinys, siekiant gerinti ugdymosi sąlygas ir didinant mokytojo pagalbos prieinamumą, prilyginamas dviem mokiniams. Dėl to tokią klasę gali sudaryti mažiau vaikų, nei nustatyta Mokyklų tinklo kūrimo taisyklėse.“

Daugiau skaitykite čia.