Tinklalapio logotipas
Grįžti

Streiko išvakarėse: ministerija pati nežino, koks reformos tikslas, o mokytojai lieka kvailio vietoje
event 2018-11-05 domain Lrytas.lt

Streiko išvakarėse: ministerija pati nežino, koks reformos tikslas, o mokytojai lieka kvailio vietoje

Neabejoju, kad Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM) lapkričio mėnesį, kaip ir žadėjo, parengs ataskaitas ir skaičiavimus, kaip pagerėjo mokytojo padėtis mokykloje, įvedus Etatinį mokytojo darbo apmokėjimo modelį nuo 2018 m. rugsėjo 1-osios. Ir kaip tai paveikė švietimo kokybę? Nes kaip tik apie tai Švietimo ir mokslo ministerijoje visai nebekalbama.

Dėl ŠMM gebėjimo susiskaičiuoti iš viso abejoju, nes kam gi tada reikėjo rugsėjo mėnesį papildomai “mestelėti” 10 milijonų, nes „nesuėjo galai“? Klausimas, ar dabar jie „sueina“?

Vis dar tikiuosi, kad argumentuotai bus atsakyta, kam iš viso Etatinio mokytojų darbo apmokėjimo reikėjo ir kam buvo būtina jį taip skubotai įvesti? Ar tai “reforma dėl reformos“ ir sutrikdytas darbas 53 tūkst. mokytojų? Ir jau trijų mėnesių stumdymasis tarp Švietimo ir mokslo ministerijos, mokyklų vadovų ir savivaldybių su klausimu, kas kaltas, kad reforma akivaizdžiai stringa.

Neleidžia ramiai dirbti

Švietimo ir mokslo ministerija, sukeldama chaosą ir nesibaigiantį skaičiavimą ydingose, jos pačios kurtose ir besikaitaliojančiose skaičiuoklėse bei provokuodama mokytojų derybas su mokyklų vadovais, gilinantis į sutartis, jau pusmetį nukreipia mokytojų dėmesį nuo pagrindinės jų veiklos – darbo su mokiniais ir ruošimosi pamokoms.

Jei kalbėtume apie atlyginimus, tai 95 milijonai kaip ir skirti (nuo šio rugsėjo 17,4 mln. ir dar 10 mln. papildomai rugsėjo viduryje), bet mokytojų atlyginimai apčiuopamai nepadidėjo. Drauge buvo raminama, kad „etatinis ir nėra atlyginimų didinimas“.

Daugiau skaitykite čia.