Tinklalapio logotipas
Grįžti

Suskaičiavo mokytojus ir kiek jų reikia: „Gresia labai rimta problema“
event 2018-06-28 domain Lrytas.lt

Suskaičiavo mokytojus ir kiek jų reikia: „Gresia labai rimta problema“
Šiurpą kelia, kiek ką tik baigusių pedagogines studijas absolventų suka ne į mokyklą. Tarkim, 2010-2016 metais vos 13 proc. jaunųjų lituanistų įsidarbino mokykloje. Geriausias rodiklis – socialinių pedagogų, jų pagal specialybę įsidarbino 51 proc. Kaip rodo duomenys, tik kas šeštas ar septintas jaunas žmogus, įstojęs į pedagogines studijas, baigęs jas tampa mokytoju.

Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/2018/06/28/news/pedagogu-laukia-rimtos-permainos-skaiciai-kiek-ju-reikia-baugina-6782107/?utm_source=lrExtraLinks&utm_campaign=Copy&utm_medium=Copy

Šiurpą kelia, kiek ką tik baigusių pedagogines studijas absolventų suka ne į mokyklą. Tarkim, 2010-2016 metais vos 13 proc. jaunųjų lituanistų įsidarbino mokykloje. Geriausias rodiklis – socialinių pedagogų, jų pagal specialybę įsidarbino 51 proc. Kaip rodo duomenys, tik kas šeštas ar septintas jaunas žmogus, įstojęs į pedagogines studijas, baigęs jas tampa mokytoju.

Lietuvoje yra apie 50 tūkst. mokytojų. Jei jie visi dirbtų visu etatu, pedagogų gretos neišvengiamai retėtų. Kaip viena iš didžiausių grėsmių šiam sektoriui išskiriama tai, kad apie pusė jų – per 50 metų amžiaus, o po keliolikos metų jiems išeinant į pensiją ir augant vaikų skaičiui nebus kam dirbti mokykloje. „Vyksta reformos, tačiau jų efektas sunkiai numatomas ir prognozuojamas. Reikia vertinti galimas pasekmes tiek prieš reformos įgyvendinimą, tiek po jos”, – sakė Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) Studijų politikos ir karjeros analizės skyriaus vadovas Gintautas Jakštas.

Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/2018/06/28/news/pedagogu-laukia-rimtos-permainos-skaiciai-kiek-ju-reikia-baugina-6782107/?utm_source=lrExtraLinks&utm_campaign=Copy&utm_medium=Copy

Lietuvoje yra apie 50 tūkst. mokytojų. Jei jie visi dirbtų visu etatu, pedagogų gretos neišvengiamai retėtų. Kaip viena iš didžiausių grėsmių šiam sektoriui išskiriama tai, kad apie pusė jų – per 50 metų amžiaus, o po keliolikos metų jiems išeinant į pensiją ir augant vaikų skaičiui nebus kam dirbti mokykloje.

„Vyksta reformos, tačiau jų efektas sunkiai numatomas ir prognozuojamas. Reikia vertinti galimas pasekmes tiek prieš reformos įgyvendinimą, tiek po jos”, – sakė Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centro (MOSTA) Studijų politikos ir karjeros analizės skyriaus vadovas Gintautas Jakštas.

MOSTA pristatė naują pedagogų poreikio skaičiavimo modelį. Jis įdiegiamas šiemet, kai startavo ir pedagogų rengimo permainos – nebelieka Lietuvos edukologijos universiteto, įkuriami trys centrai, kuriuose bus ruošiami mokytojai.

Daugiau skaitykite čia.