Tinklalapio logotipas
Grįžti

Švietimo ekspertai diskutavo, koks turėtų būti ateities mokytojas
event 2018-06-18 domain LRT.lt

Švietimo ekspertai diskutavo, koks turėtų būti ateities mokytojas

Švietimo ateities forumas surengė diskusiją, koks turėtų būti šiuolaikinis mokytojas, kokia jo kompetencija ar asmeninės savybės. Pasak švietimo ekspertų, ir mokinių, ir tėvų lūkesčiai dėl pedagogų gerokai išaugo, o profesijos prestižas yra nepelnytai sumenkęs.            

Kas yra geras mokytojas? Tokį klausimą narpliojo daugiau kaip 200 pedagogų, moksleivių, studentų ir dėstytojų. Švietimo ateities forumo atstovai sako, kad mokytojams trūksta diskusijų – dažniausiai ne jie, o kažkas kitas nusprendžia, koks turėtų būti geras mokytojas.

Diskutuojančiųjų teigimu, tik suradus apibrėžimą, galima planuoti profesinį augimą, po to – ir švietimo sistemą. „Vaikystės sodo“ ir Karalienės Mortos mokyklos steigėja dr. Austėja Landsbergienė sakė, kad būtina susitarti, išsikelti konkrečius tikslus.

„Pasikeitė laikai, o vis dar mokykla nepasikeitė tiek, kad atlieptų XXI a. poreikius. Didele dalimi tai yra susiję su mokytojų profesiniu rengimu ir tobulėjimu. Šiandien mes daug diskutavome, kad patys mokytojai yra geranoriški, jie nori tobulėti, tačiau pats tas rengimas ir vėliau sekantis profesinis tobulėjimas yra išbarstytas dėl to, kad mes neturime labai aiškios vizijos“, – kalbėjo A. Landsbergienė.

Diskusijos dalyviai taip pat atkreipia dėmesį, kad pirmuosius žingsnius pokyčių link žengė ir vyriausybė – pradėta pedagogų rengimo pertvarka.

„Reikia pasidžiaugti tuo, kad pradėjome keisti pedagogų ruošimą, atsirado kompetencijos centrai. Aš tikiuosi, kad jie atlieps kokybinius pokyčius, kompetencijas įdiegs. Nesvarbu ar jie jauni, ar seni“, – teigė švietimo ekspertas Paulius Baltokas.

Ateityje tikimasi ir toliau rengti panašias diskusijas, vykti į regionus ir kalbėtis su ten dirbančiais pedagogais.