Tinklalapio logotipas
Grįžti

Vasaros kursų dienoraštis – pirmadienis, birželio 18-oji
event 2018-06-19 domain Ugdymo plėtotės centras

Vasaros kursų dienoraštis – pirmadienis, birželio 18-oji

Tęsiame vasaros kursų „Ugdymo turinio kaita: metodai, priemonės ir mokymosi aplinkos“ dienoraštį, kuriame dalyviai ir lektoriai dalinasi savo patirtimis. Prie visoje Lietuvoje besimokančių penkių pedagogų grupių, šiandien prisijungė dar trys: Palangoje „Istorinis ir kultūrinis prancūzų paveldas Klaipėdos krašte“ ir „Lietuvių kalbos ir literatūros mokymas(is): atrasti ir kurti“, Aukštaitijos nacionaliniame parke „Gamtinis ir kultūrinis paveldas – mokinių gebėjimų ugdymui“.

Nors kiekvienos vasaros kursų grupės programa yra skirtinga, tačiau visas jas vienija bendros temos: bendrojo ugdymo turinio atnaujinimas, mokinių kritinio mąstymo ir bendrųjų kompetencijų ugdymas. Kursuose mokytojai ne tik klausosi įvairių pranešimų, bet ir patys atlieka praktines užduotis, keliauja į edukacines išvykas.

Gamtinis ir kultūrinis paveldas – mokinių gebėjimų ugdymui – Varnių regioninis parkas

Meninio ugdymo mokytojai susirinko Varnių regioninio parko Gamtos mokykloje. Juos žavėjo visur skambanti žemaitiška šnekta, pasišventę, iš tiesų savo darbą mylintys regioninio parko darbuotojai, turtinga Varnių kultūra. „Kaip žavingai dera liaudiškas ir baroko stilius!“ – apie vieną seniausių bažnyčių Žemaitijoje – Šv. Aleksandro parapinę bažnyčią – sakė mokytoja Jurga. Vakare mokytojai patyrė tikrą pojūčių fiestą: apsupti svaiginančio žydinčių liepų aromato šoko žemaitiškus šokius, dainavo dainas. Mokytojus mokė vaikai – Varnių seniūnijos kultūros centro folklorinio ansamblio „Varniukai“ dalyviai (vadovai – Vaiva Gedmantienė ir Arūnas Gedmantas). Netrūko bendrystės jausmo ir juoko. Pašokę ir padainavę mokytojai vaišinosi žemaitišku kastiniu su virtomis bulvėmis – tradiciniu vietos valgiu, kuris yra įtrauktas į Europos Sąjungos garantuotų tradicinių gaminių registrą. Skonis – nepakartojamas! Kastinys tiesiog tirpo burnoje – akivaizdu, kad jį gaminusios AB „Žemaitijos pienas“ meistrės buvo tikrai geros nuotaikos! Dėkojame bendrovei už sudarytą galimybę pasimėgauti autentišku žemaitišku skoniu.

Geografinės informacinės sistemos (GIS) naudojimas ugdymo procese – Vilnius
GIS grupė, pradėjusi mokytis dar prieš prasidedant kursams, dalijasi pirmaisiais įspūdžiais.

 

Renata Babravičienė, Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijos mokytoja, žavėjosi GIS sukurtais vaikų darbais: „Kurdami interaktyvius pasakojimus mokiniai integruoja daug dalykų: istoriją, geografiją, menus, lietuvių kalbą ir t. t. Be to, mokiniai išmoksta rinkti medžiagą, ją analizuoti, struktūrizuoti, šiuolaikiškai pateikti.“
Danguolė Jonikienė, Tauragės Žalgirių gimnazijos mokytoja, mano, „kad visų mokomųjų dalykų integruotus projektus įmanoma daryti su GIS, nes informaciją analizuoti ir perteikti galima įvairiai ir šiuolaikiškai.“
Jūratė Matiukaitė, Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos mokytoja, teigia: „peržiūrėjusi darbus, supratau, kiek daug ir įvairaus galima nuveikti, naudojant GIS technologijas.“
Vedami šios paskatos 22 kursų dalyviai aktyviai įsitraukė į trijų dienų mokymus, kurių pagrindinė lektorė – „Hnit-Baltic“ projektų vadovė dr. Jurgita Rimkuvienė.

Pirmąją kursų dieną dalyviai pradėjo nuo prisistatymo – kūrė žemėlapius, juose pažymėdami mokymo įstaigas, kuriose teko mokytis ar studijuoti, ieškojo lankomiausio Vilniaus teatro ir arčiausiai jo esančios mokyklos. Nors iš pradžių dalyviams buvo nerimo ir kilo sunkumų, bet darbinga atmosfera, geras darbo organizavimas ir malonus lektorių projektų vadovės dr. Jurgitos Rimkuvienės ir Pauliaus Kirstuko (UAB „Hnit-Baltic“), bei Alvidos Lozdienės (Ugdymo plėtotės centras) bendravimas padėjo išmokti, kaip kurti naujus žemėlapius ir dirbti bendradarbiaujant.

Parengė Giedrė Čiapienė