Tinklalapio logotipas
Grįžti

Vasaros kursų dienoraštis – pirmadienis, birželio 19-oji
event 2018-06-21 domain Ugdymo plėtotės centras

Vasaros kursų dienoraštis – pirmadienis, birželio 19-oji

Tęsiame vasaros kursų „Ugdymo turinio kaita: metodai, priemonės ir mokymosi aplinkos“ dienoraštį, kuriame dalyviai ir lektoriai dalijasi savo patirtimis.

Siekiant ugdymo turinio kaitos, labai svarbu mokytojo darbas, jo metodai, gebėjimas mokinius sudominti ir įtraukti. Ugdymo plėtotės centras, stiprindamas vieną iš ugdymo turinio sudėtinių dalių – kaip mokoma ir mokomasi – šiuose vasaros kursuose siekia suteikti mokytojams galimybes kurti ugdymo turinį. Šią savaitę visoje Lietuvoje mokosi net aštuonios pedagogų grupės. Jos semiasi idėjų ir įkvėpimo kurti naujas priemones ir ugdymo medžiagą ateinančiais mokslo metais!

Nors kiekvienos vasaros kursų grupės programa yra skirtinga, tačiau visas jas vienija bendros temos: bendrojo ugdymo turinio atnaujinimas, mokinių kritinio mąstymo ir bendrųjų kompetencijų ugdymas. Kursuose mokytojai ne tik klausosi įvairių pranešimų, bet ir patys atlieka praktines užduotis, keliauja į edukacines išvykas.

Kūrybiškumas vadovo darbe – būtinybė ar privalumas – Druskininkai

Būti kūrybingais darbe, nuolat ieškoti naujų idėjų – kiekvieno mokyklos vadovo kasdienybė. Šios savybės itin pravers, kuomet vadovai turės imtis aktyvaus vaidmens atnaujinant ugdymo turinį.

Ši grupė antradienį iš pat ryto lankėsi Druskininkų Atgimimo mokykloje. Čia mokyklos direktorė Danutė Časienė pasidalijo gerąja patirtimi, kaip jų įstaigoje ugdomas bendruomenės kūrybiškumas.

Popietę vadovai svečiavosi menininkų Aušros ir Tauro Česnulevičių kūrybos namuose „Druskos studija“. Pasivaišinę tikra Druskininkų šaltinių druska, apžiūrėjo druskines skulptūras, sveriančias nuo 10 iki 800 kg! Padrąsinti menininkų, kad nereikia savęs bijoti, nereikia bijoti būti nesuprastam, išsilaisvinti, vadovai sėdo prie stalo, gavo sūrius kamuoliukus ir netrukus jie virto įmantriausiais rankų darbo lipdiniais. Pašovę savo kūrinius į duonkepį, meistro kviečiami išskubėjo prie druskos židinio stebėti, kaip gimsta skulptūra.

Po aktyvios kūrybinės haloterapijos prie arbatos puodelio surengta druskinukų paroda ir skanduotė „Noriu kurti!“, pasak menininkų Aušros ir Tauro, turi magišką prasmę. „Toks šios šeimos šūkis, moto, kuris įkvėpė mus kūrybingai gyventi ir nuolatos ieškoti naujų idėjų. Patyrėme tikrą kūrybos džiaugsmą: labai daug druskos, mūsų fantazija ir improvizacija, mūsų pačių sukurti druskinukai... Visa tai keliaus į mokyklas. Kūrybiški esame visi!“ – teigė kursų dalyviai.

Vadovų grupė siunčia linkėjimus iš Druskininkų!

Parengė Regina Žukienė

Gamtinis ir kultūrinis paveldas – mokinių gebėjimų ugdymui – Žagarės regioninis parkas
Matematikos ir gamtos mokslų mokytojų grupė antradienį įgijo naujos patirties, kaip užtikrinti tarpdalykinius ryšius tarp šių mokomųjų dalykų. Netradicinėse erdvėse ir veiklose atrasti patyrimai įkvėps mokytojus naujus mokslo metus pasitikti kuriant įdomų, nesidubliuojantį, bet papildantį vienas kitą tarpdalykinį ugdymo turinį.

„Kokia nuostabi, Lietuva, esi!“ – šie žodžiai jau dvi dienas skamba Lietuvos matematikos ir gamtos mokslų mokytojų lūpose. „Atradau dar vieną Lietuvos perlą! Žagariečių meilė savo kraštui, pagarba istorijai įkvėpė stiprinti mokinių patriotiškumą ir pilietiškumą“ – sako matematikos mokytoja Laima iš Kauno.

Netradicinė pamoka vyko Mūšos tyrelio pelkėje. Jos dalyviai pamatė, kaip augalai (saulašarė ir kt.) yra prisitaikę augti rūgščiame dirvožemyje, koks ežero dugnas, kokios pakrantės ir kt. „Fizikos pamokas papildysiu dar ir tokiomis temomis: kodėl takas per pelkes yra ąžuolinis, pusiausvyros (pvz. apžvalgos bokšte ar medžiuose) rūšys“ – dalijasi įspūdžiais fizikos mokytoja Danuta iš Vilniaus rajono.

O dar buvo ieškoma lobių Žagarės dvaro parke, atliekant užduotis ir klausant pasakojimų apie šio miestelio istoriją. Žagarės gimnazijoje, vadovaujami mokytojos Renatos, dalyviai atliko eksperimentus „Piešiu pasaką“, „Jodo dėmės išvalymas bulve“, nustatė serbento lapų ir dirvožemio rūgštingumą. „Tikrai visa tai pakartosiu su savo mokiniais“ – džiaugiasi mokytoja Joana.

Praūžę trumpalaikiai lietūs nesugadino gerų įspūdžių matuojant Žvelgaičio kalno aukštį, žygiuojant Žagarės ozo pažintiniu taku. Lydimi smagios nuotaikos, matematikos ir gamtos mokslų mokytojai dviračiais apvažiavo Senąją Žagarę ir Naująją Žagarę iki pasienio su Latvija.

Kursų dalyvės Birutė ir Daiva iš Joniškio teigia, kad dar tik įpusėjusi programa jau suteikė daugybę idėjų, kaip vesti netradicines pamokas. Jas mokytojos būtinai išbandys su savo mokiniais.

Parengė Albina Vilimienė