„Nepatogios" temos ugdymo programose už pusę etato

Grįžti

„Nepatogios" temos ugdymo programose už pusę etato
event 2020-03-24 domain Bernardinai.lt label_outline Spaudos apžvalga

„Nepatogios" temos ugdymo programose už pusę etato

Viešojoje erdvėje prasidėjus diskusijoms dėl mėginimų atnaujinti mokomųjų dalykų bendrąsias programas, iš esmės net nekalbama apie patį programų turinį: ko ir kaip šiuo metu moko mokyklose? Tai labai svarbu siekiant išsiaiškinti, ko ir kaip reikėtų mokyti(s) ateityje. Reikia pažymėti, kad, tarkim, mokyklinės istorijos ugdymo turinys visuomet yra ir buvo tam tikrų atrinktų temų rinkinys. Pasak vienų specialistų, mokyklose per mažai mokoma(si) apie baltų kultūrą, pasak kitų, – apie partizaninį karą ir Laisvės kovas, o treti tvirtina, kad mokykliniuose istorijos vadovėliuose mažai puslapių apie Holokaustą. Tragiška XX a. Lietuvos istorija nėra vien tik „kovų ir kančių" pasakojimas apie iškiliausius Laisvės kovotojus, partizanus, disidentus ir jų kančias bei ryžtą iki pat savo paskutinio atodūsio visą gyvenimą bei gyvybę aukoti Tėvynei ir Bažnyčiai. Lietuvos istorijoje netrūksta „nepatogių" ir „jautrių" temų, vadinamųjų istorinės atminties „randų". 

Autorius: Algis Bitautas

Kristinos Kutiščevos nuotr.

Skaitykite daugiau čia