Algis Bitautas. Aš dūstu nuo kalbų apie švietimo problemas, metas radikaliems pokyčiams

Grįžti

Algis Bitautas. Aš dūstu nuo kalbų apie švietimo problemas, metas radikaliems pokyčiams
event 2019-08-29 domain Delfi.lt label_outline Spaudos apžvalga

Algis Bitautas. Aš dūstu nuo kalbų apie švietimo problemas, metas radikaliems pokyčiams

Kaip ir kasmet, rugsėjo pirmosios išvakarėse turime tas pačias švietimo problemas – visuomenės netenkina blogėjanti mokymo(si) kokybė, dėl mažėjančio mokinių skaičiaus susidarė neefektyvus mokyklų tinklas, mūsų mokinių pasiekimai, lyginant su Europos Sąjungos ar kitomis pasaulio šalimis, tarptautiniuose tyrimuose nėra aukšti.

Didžiulį nerimą kelia ir tai, kad pasiekimai kasmet blogėja. Galima daryti prielaidą, kad dėl to kaltas vienas žemiausių tarp ES šalių mokytojų darbo užmokestis, o į mokyklas ateinančių jaunų mokytojų skaičius sumažėjo tris kartus. Verta pabrėžti, kad valstiečių nuo 2016 m. priimti pokyčiai švietime, tokie kaip universitetų tinklo pertvarka bei trijų pedagogų centrų įkūrimas – iš esmės baigėsi vieno universiteto uždarymu ir dar labiau mažėjančiu jaunuolių, kurie renkasi pedagogines studijas, skaičiumi, etatinis mokytojų darbo apmokėjimo įvedimas sulaukė visuotinio pasmerkimo, kuris baigėsi streiku, mokslo metų prailginimas mokinių atostogų sąskaita neturint naujų bendrųjų programų sulaukė priešingos reakcijos, mokiniai dar labiau nekenčia mokyklos ir nori kuo greičiau iš jos dingti.

Reiktų drąsiai konstatuoti, kad „profesionalų“ skambiai deklaruoti bei įgyvendinti pokyčiai švietime atnešė dar daugiau chaoso negu realios naudos. Nuslūgus aistroms, regis, visi jau spėjo pamiršti, kad Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio proga buvo paskelbta skambi idėja Lietuvai „Mokytojas – prestižinė profesija iki 2025 metų“ liks tik pseudoidėja. Atsižvelgiant į visas aukščiau išdėstytas problemas – svarbiausia šiandienos švietimo žaizda laikyčiau laikmečio iššūkių nebeatitinkančias ugdymo programas, kuriomis mes ir toliau nuodijame savo vaikus.

Daugiau skaitykite čia.