Dalijamės patirtimi. „Moodle“ ir „Zoom“ platformos pagal Robertą Šalną

Grįžti

Dalijamės patirtimi. „Moodle“ ir „Zoom“ platformos pagal Robertą Šalną
event 2020-03-23 domain Lietuvos geografijos mokytojų asociacija label_outline Aktualijos

Dalijamės patirtimi. „Moodle“ ir „Zoom“ platformos pagal Robertą Šalną

Lietuvos geografijos mokytojų asociacija skatina dalijimąsi gerąja patirtimi ir skelbia mokytojo Roberto Šalnos patirtį apie tai, kaip jo mokykloje jau vyksta nuotolinis ugdymas.

Nuo kovo 16 iki 20 d. viena iš mokyklų, kurioje dirbu, t.y. VšĮ Vilniaus privati gimnazija, jau pradėjo taikyti nuotolinį mokymą. Mokykla pasamdė virtualios mokyklos sistemos konsultantus, kurie kovo 12-15 d. visus mokytojus apmokė, kaip dirbti su nuotolinio mokymo virtualimokykla.lt sistema, kurią mūsų gimnazija jau metus laiko kūrė galimai ateičiai. Ši sistema parengta ant populiariosios Moodle platformos pamatų.

Kaip ir anksčiau, visas temas, namų darbus, lankomumą, įvertinimus bei pastabas aš toliau pildau TAMO elektroniniame dienyne, kad tai matytų mokinių tėvai, nors visas mokymo/si procesas vyksta per Moodle platformą ir Zoom.us vaizdo konferencinius pokalbius.

Viskas atrodo maždaug šitaip:

pamokos prasideda 9 val. Laikantis įprastinio tvarkaraščio, mokiniai privalo įprastu laiku būti „savo pamokoje“, kurios veiklas randa vidiniame dalyko skyriuje. 

atvėrus geografijos pamoką, jie mato temos pavadinimą, užduotis, papildomą medžiagą bei internetinę nuorodą į konferencinę vaizdo pamoką Zoom.us sistemoje. Ji leidžia palaikyti gan kokybišką tiesioginį vaizdo ir garso pokalbį su visais klasės mokiniais iki 45 min. Tam tinka mobilieji telefonai, planšetės ir, žinoma, kompiuteriai, turintys kamerą.

Toks nuotolinis pamokos vedimo būdas man asmeniškai labai patinka, nes su mokiniais, matydamas jų veidus ir aplinkas, galiu ne tik bendrauti, klausti, diskutuoti realiu laiku, tačiau ir dalintis savo kompiuterio ekrano vaizdu. Šiam tikslui programoje yra numatyta tokia galimybė. Savo ekrane rodau skaidres, žemėlapius, vaizdo įrašus, schemas ir t.t.

Lygiai tuo pačiu gali dalintis ir mokiniai. Mokytojas tokioje transliacijoje turi daug įrankių (išjungti konkretaus mokinio garsą, vaizdą ir kt.), kas leidžia valdyti mokinius, tad chaoso tikimybė itin menka. Visą transliaciją galima įrašyti ir vėliau pateikti pamokoje nedalyvavusiems. Na, ir dar maža naudinga smulkmenėlė – vietoj atsakymo TAIP, arba pageidavimo užduoti klausimą, mokinių prašau disciplinuotai pakelti virtualią ranką.

Tokių pamokų mano gimnazija reikalauja turėti bent 50%, tačiau, mano nuomone, tai efektyviausia nuotolinės pamokos dalis, tad žadu zoom.us transliacijas naudoti kiekvieną kartą.

 Po vaizdinės konferencijos, kuriai skiriu maždaug 30 min., mokiniai grįžta į Moodle platformą, kur jų laukia mano paruoštos užduotys. Sistema man leidžia jas pateikti klausimyno, testo, apklausos, diskusijos forma. Taip pat galiu pateikti nuorodą į kitus informacijos šaltinius ar mokymosi erdves (SMP ugdome, youtube.com ir kt.). Tam, kad atsirinkti, kas tinkamiausia, reikia gerai išsinaršyti veiklų galimybes ir pritaikyti pagal esamą temos turinį. Aš kol kas daugiausia naudoju klausimų ir testų kūrimo formas. Mokiniai sistemoje mato, kurios užduotys ir kiek laiko bus aktyvios ir stengiasi atlikti jas per nurodytą laiką (pusvalandį, valandą, dieną ar dvi dienas).

Visas atliktas užduotis galiu patogiai peržiūrėti, įvertinti savo pasirinkta vertinimo sistema bei parašyti grįžtamojo ryšio komentarą mokiniui. Man mokykla leidžia  pasirinkti savo vertinimo sistemą, tad aš nutariau taikyti kaupiamąjį vertinimą, kai keturių pamokų užduočių įverčiai virsta pažymiu elektroniniame dienyne. Skyriaus pabaigoje planuoju mokiniams pateikti testą, kurį atliekant tuo pačiu reikės įsijungti zoom.us transliaciją su būtinybe įsijungti kameras, kad galėčiau matyti mokinių transliuojamą vaizdą. Taip būsiu užtikrintas, kad tuo metu visi atlieka jiems pateiktą darbą. Turiu galimybę nustatyti automatinį laikmatį šiam darbui. Taip tikiuosi bandyti užtikrinti sąžiningą žinių patikrinimo atlikimą. Mokykla pateikė instrukciją, kad mokiniai, kurie kelis kartus neatliko užduočių ar neatsiskaitė, gauna neigiamą įvertinimą.  

Ir pabaigai

Mokytojams norėčiau palinkėti nebijoti virtualios aplinkos. Jai įvaldyti reikia šiek tiek įgūdžių, tačiau jie nėra tokie sudėtingi, kol nepabandai, kaip galbūt daugeliui gali atrodyti. Patariu konsultuotis su kolegomis, mokyklos IT specialistais. Mano mokyklos pavyzdys parodė, kad bendras tikslas dar labiau suvienijo ir sustiprino mūsų mokyklos bendruomenę.

Taip pat pagalbos galite kreiptis tiesiai į mane: rsalna@gmail.com   

 

Geografijos mokytojas metodininkas

Robertas Šalna