Kaip geriau suprojektuoti erdvę šiais laikais reikalingam mokymuisi?

Grįžti

Kaip geriau suprojektuoti erdvę šiais laikais reikalingam mokymuisi?
event 2019-12-02 domain European Schoolnet label_outline Projektai ir konkursai

Kaip geriau suprojektuoti erdvę šiais laikais reikalingam mokymuisi?

Mokyklų vadovams, mokytojams ir visoms suinteresuotosioms šalims, laukiančioms erdvių, kurios geriau patenkintų mokinių ir mokytojų poreikius, rūpi du pagrindiniai klausimai: kaip suprojektuoti tokias erdves? Sukūrę, kaip mes žinome, kad tos erdvės iš tikrųjų padeda geriau mokytis praktikoje?

Naujajame „European Schoolnet“ perspektyvų serijos numeryje „Švietimo pastatų ir klasių projektavimas mokymuisi“ išryškėja santykis tarp mokymosi erdvės ir to, kaip mokiniai mokosi ir mokytojai sąveikauja.

Apibendrinant pagrindinius tyrimų ir praktikos duomenis, analizė gilinama ir atkreipiamas dėmesys į kai kuriuos pagrindinius dalykus.

Pirmiausia svarbu suplanuoti arba įgyvendinti suderinimą tarp ugdymo programos (suprantama plačiąja prasme) ir fizinio mokymosi erdvių projekto. Ši veikla turi būti palaikoma lygiagrečiai vykdant mokymo veiksmus, skirtus mokytojams, kaip naudotis naujomis erdvėmis. Dėl tokio nesutapimo dažnai atsiranda naujai pastatytos edukacinės erdvės, atspindinčios senas idėjas apie ugdymą.

Tada, kaip išmatuoti specifinį erdvės poveikį? Tiesiog užfiksuoti mokymosi rezultatus yra iššūkis. Svarbu tiksliai ir realiai apibrėžti, ką reiškia „mokinių mokymasis“, ir atkreipti dėmesį į kitas savybes, pavyzdžiui, mokyklos kultūrą ar mokytojų kompetencijas, kurios gali įtakoti rezultatus.

Apskritai, pagrindinis inovacijų palaikymo ir studentų mokymosi tobulinimo elementas yra mokytojų, bendruomenės ir mokinių balso palaikymas rengiant dalyvavimą ir įtraukiant dalyvavimą į kasdienę praktiką bei priimant sprendimus.

„European Schoolnet“ planuoja novatoriškų mokymosi erdvių tyrimų programą ir pradės ją 2020 m. Pradžioje, bendradarbiaudama su mokymosi laboratorijomis, įkvėptomis visoje Europoje sukurtos „Ateities klasių laboratorijos“.

Visą straipsnį skaitykite čia: Mokomųjų pastatų ir kabinetų projektavimas mokymuisi