Kaip mokykloje mokyti ne paviršutiniškų, o gilių žinių?

Grįžti

Kaip mokykloje mokyti ne paviršutiniškų, o gilių žinių?
event 2020-01-30 domain Bernardinai.lt label_outline Spaudos apžvalga

Kaip mokykloje mokyti ne paviršutiniškų, o gilių žinių?

Danielis T. Willinghamas yra Virdžinijos universiteto (JAV) psichologijos profesorius, tiriantis, kaip būtų galima pritaikyti kognityvinės psichologijos ir neuromokslo atradimus vidurinio ugdymo procese. 2009 m. D. Willinghamas išleido amerikietiškoje spaudoje puikiai priimtą knygą „Kodėl vaikai nemėgsta mokyklos?“ (angl. Why Don’t Children Like School?). Šioje knygoje autorius aptarė daugybę su kasdieniu mokyklos gyvenimu susijusių problemų ir pabandė pasiūlyti atsakymus, pagrįstus neuromokslo ir kognityvinės psichologijos atradimais. 

Neseniai aptarėme pirmąjį, antrąjį ir trečiąjį knygos skyrius. Taip pat D. Willinghamas kalbėjo ir apie tai, kokias savybes turi geri mokytojai. Autorius ketvirtajame knygos skyriuje svarsto, kodėl taip sunku suvokti abstrakčias idėjas ir kuo paviršutiniškos žinios skiriasi nuo gilių. 

D. Willinghamas ketvirtą knygos „Kodėl vaikai nemėgsta mokyklos?“ skyrių pradeda pabrėždamas, kad pagrindinė mokyklos ir mokymosi funkcija turėtų būti pagalba vaikui suprasti abstrakčias idėjas. Kitaip tariant, daugelis nori, kad mokykloje išmokti dalykai (abstraktūs principai) būtų lengvai perkeliami į „realaus gyvenimo“ situacijas. 

Parengė Kristina Tamelytė 

Daugiau skaitykite čia