Lengva nebus niekam: ypatingų vaikų tėvai priversti gudrauti, klasės kenčia, o mokytojai nežino, ką daryti

Grįžti

Lengva nebus niekam: ypatingų vaikų tėvai priversti gudrauti, klasės kenčia, o mokytojai nežino, ką daryti
event 2019-08-27 domain LRT.lt label_outline Spaudos apžvalga

Lengva nebus niekam: ypatingų vaikų tėvai priversti gudrauti, klasės kenčia, o mokytojai nežino, ką daryti

Artėjant rugsėjo pirmajai Vilniuje vis dar trūksta 230 pedagogų. Iš jų pusė – specialiųjų poreikių vaikams būtini specialistai. Nuo rugsėjo tokių vaikų Vilniaus mokyklose mokysis virš 2 tūkst. Pedagogų karti patirtis byloja, kad lengva nebus nei šiems vaikams, nei jų tėvams, nei patiems mokytojams, o neįgaliųjų teisių aktyvistai tikina, kad problema ateina iš visuomenės sustabarėjimo ir valstybiniuose koridoriuose užsilikusios sovietinės šmėklos.

Vienoje sostinės mokyklų dirbanti mokytoja Elena (tikrasis vardas redakcijai žinomas – LRT.lt) tikina, kad dauguma bendrojo ugdymo įstaigų nėra pasiruošusios priimti vaikų su elgesio sutrikimais. Pirma, ne visose mokyklose yra įrengtos specialiosios klasės. Bendrose klasėse besimokančių vaikų skaičius yra per didelis, kai kur jis siekia iki 30. Tokioje klasėje atsidūręs bent vienas vaikas, turintis elgesio sutrikimų, kelia sumaištį, trukdo ugdymo procesą, o vienas mokytojas situacijos suvaldyti nepajėgia. Kenčia tiek sutrikimų turintis vaikas, tiek klasė, tiek pats auklėtojas.

„Jeigu ateina toks vaikas į mokyklą, tai, aš įsivaizduoju, turėtų būti skiriama didesnė pagalba mokyklai, priimančiai tokį vaiką. Nes dabar problema paliekama mokyklai ir savivaldybei. Jūs susitvarkykit, jūs privalot juos priimti. Bet ne kiekviena mokykla gali pasiimti tiek pagalbininkų, kiek jiems reikia.

Kita problema – priėmusi neįgalų vaiką mokykla turi tiek apie jį parašyti, tiek dokumentų sutvarkyti, kad laiko dirbti su tuo vaiku lieka tik pusė. Pas mus labai daug biurokratizmo. Vis sprendžiama: kaip čia dabar daryti su tuo vaiku? Svarsto, svarsto, o su tuo vaiku reikia dirbti čia ir dabar. Todėl dirba mokytojų pagalbininkai, kurių kompetencija mažesnė“, – problemas vardijo mokytoja Elena.

Daugiau skaitykite čia.