Lietuvos mokyklose vaikai sunkiai atskiria gyvūnus – kas laukia toliau?

Grįžti

Lietuvos mokyklose vaikai sunkiai atskiria gyvūnus – kas laukia toliau?
event 2019-09-06 domain Lrytas.lt label_outline Spaudos apžvalga

Lietuvos mokyklose vaikai sunkiai atskiria gyvūnus – kas laukia toliau?

Vaikus nuo mažens mokome mylėti gamtą, nelaužyti medelių, nešiukšlinti, tačiau specialistai pastebi, kad tikrojo gamtos pažinimo lietuvių atžalų gyvenimuose vis mažiau.

Kuo tai gresia? Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro Gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėjas Almantas Kulbis sako, kad iš tiesų galime patirti nemenką vertybinę krizę, tad su tikrąja gamta vaikus pažindinti privalu.

– Kalbama, kad lietuvių vaikai, nors gyvena vienoje žaliausių valstybių Europoje, su gamtos pažinimu vis labiau prasilenkia. Tai tiesa? – Lrytas.lt paklausė A.Kulbio.

– Gamtos pažinimas susideda iš kelių dalykų. Vaikai mokosi apie gamtą mokyklose, gauna gerus pažymius, išmoksta vadovėlių turinį, tačiau jie iš tiesų nepažįsta gyvosios, natūralios gamtos, mus supančios biologinės įvairovės.

Pavyzdžiui, seniau vyrams, vaikinams buvo įprasta pažinti šalies medžius: uosius, guobas, vinkšnas, žinojo, kaip atrodo jų mediena, kokiems dirbiniams ją naudoti. Šiandien uosį pažintų, žino retas jaunas žmogus. Jau net nekalbu apie žoles, kurios šiuolaikiniams vaikams yra paslaptingos.

Daugiau skaitykite čia.