Lietuvos švietimo sistema – tarsi kreivų veidrodžių karalystė: ar mokytojas virs prestižine profesija?

Grįžti

Lietuvos švietimo sistema – tarsi kreivų veidrodžių karalystė: ar mokytojas virs prestižine profesija?
event 2019-07-04 domain Lrytas.lt label_outline Spaudos apžvalga

Lietuvos švietimo sistema – tarsi kreivų veidrodžių karalystė: ar mokytojas virs prestižine profesija?

Lietuvos švietimo sistema primena kreivų veidrodžių karalystę: mokytojams trūksta mokinių, tik 22 proc. pedagogų dirba visu krūviu, o trečdalis – vos puse ar dar mažesniu, bet mokyklų vadovams vis sunkiau spręsti galvosūkį, kaip surasti pakankamai specialistų, kad rugsėjo 1-ąją visose klasėse vyktų pamokos.

Direktoriai jau net kalba, kad dėl to Lietuvos švietimo sistemoje reikėtų skelbti nepaprastąją padėtį. Kodėl dar neseniai aidėjusias kalbas apie mokytojų perteklių pakeitė aimanos dėl jų trūkumo?

Pirmiausia pedagogai labai nevienodai pasiskirstę regionuose. Vienam mokytojui vidutiniškai Lietuvoje tenka netgi mažiau mokinių, nei rekomenduoja tarptautiniai ekspertai, – jų požiūriu, optimalus pedagogų ir moksleivių santykis 1:14, o mūsų šalyje šis rodiklis sudaro 1:11,6. Kitaip sakant, mokytojų galėtų būti ir mažiau.

Bet statistiniai vidurkiai dažnai iškreipia realią padėtį, ypač kai susiduriama su dideliais netolygumais.

Daugiau skaitykite čia.