Lilija Bručkienė: Ar etatinis mokytojų darbo užmokesčio modelio tobulinimas – tik dar viena imitacija?

Grįžti

Lilija Bručkienė: Ar etatinis mokytojų darbo užmokesčio modelio tobulinimas – tik dar viena imitacija?
event 2019-06-17 domain 15min.lt label_outline Spaudos apžvalga

Lilija Bručkienė: Ar etatinis mokytojų darbo užmokesčio modelio tobulinimas – tik dar viena imitacija?

Šiuo metu turbūt didžioji dalis mokytojų, mokinių ir tėvų galvoja, kaip ištverti pailgintų mokslo metų chaosą, susijusį su tuo, kad mokyklų patalpos visai nepritaikytos darbui plieskiant saulei ir kylant oro temperatūrai.

Kažkada, prasidėjus renovacijų vajui, kai kas viską darė tam, kad „įsisavintų“ pinigus, kad būtų greitai ir pigiai, ir visai negalvojo apie ateitį. Tarsi ji niekada neateitų. Taip atsirado plastikiniai langai, iš kurių klasėse gali atidaryti tik kelis. O kaip reikės vėdinti patalpas arba nuvalyti stiklus, niekam nerūpėjo.

Taip atsirado tušti, dabar jau apleisti pastatai, kurių remontui buvo panaudoti milijonai. Taip atsirado begalė neracionalių sprendimų. Bet ataskaitos tada atrodė gerai. Kažkas už tuos darbus gal net premijas gavo. Nors dirbo taip, tarsi ateitis niekada netaptų šia diena.

Tapo – dabar mes pykstame, dūstame, alpstame, ieškome išeičių. Imitacinės renovacijos, imitacinės modernizacijos, imitacinės reformos. Tik pinigai sumokami realūs ir mūsų visų – mokesčių mokėtojų. Jie sumokami ne realiems pokyčiams, ne tam, kad būtų pagerintos vaikų ir mokytojų sąlygos, o tam, kad kažkas galėtų deklaruoti, parašyti ataskaitą, jog keičia, dirba, reformuoja.

Daugiau skaitykite čia.